• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۵:۴۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1402082719301
  • خبرنگار : 71662

تعیین تکلیف وضعیت احراز شهادت محیط‌بانان تا یک سال آینده

تعیین تکلیف وضعیت احراز شهادت محیط‌بانان تا یک سال آینده

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از احراز شهادت ۳۹ محیط‌بان در بنیاد شهید تاکنون خبر داد و اظهار کرد: تا یک سال آینده وضعیت سایر محیط‌بانان جانباخته نیز مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا هر ساله برخی از محیط بانان در جهت حفاظت از محیط زیست کشور در مقابله با شکارچیان غیرمجاز جان خود را از دست می‌دهند. سال ۱۴۰۰ بود که علی سلاجقه - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - اعلام کرد که احراز شهادت محیط بانان از اولویت‌های این سازمان است. به این منظور تاکنون جلساتی با بنیاد شهید برگزار شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در گفت و گو با ایسنا، درباره شهدای محیط زیست اظهار کرد:حدود ۱۲۲ محیط بان درجهت حفاظت از محیط زیست شهید و جانباز شده‌اند.  اقدامات بسیاری برای پذیرش پرونده‌های آنان از سوی بنیاد شهید و جهت احراز شهادت محیطبانان جانباخته انجام شده است و تاکنون ۳۹ نفر از آنان شرایط لازم را داشته‌اند، در بنیاد شهید احراز شهادت شده‌اند.

وی اضافه کرد: پرونده سایر افرادی که در جهت حفاظت از محیط زیست جان خود را از دست داده‌اند هنوز مفتوح است و به‌صورت ماهانه جلساتی با معاونت پذیرش بنیاد برگزار می‌شود که خروجی این جلسات مثبت است.

محبت خانی در پایان با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی دراین زمینه افتاده و شرایط مناسب است، گفت: دو مرحله جلسات عالیه با محوریت این موضوع با حضور رئیس بنیاد شهید، رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد تا همکاری‌های مناسبی صورت گیرد. طی یک سال آینده با توجه به نوع از دست رفتن این عزیزان و بخشنامه‌های بنیاد شهید احراز شهادت خواهند شد  و افرادی که شامل این بخشنامه نشوند نیز عنوان شهدای محیط زیست خواهند داشت و از ۷۰ درصد شرایط شهدای احراز شده در بنیاد شهید برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۹

روحشون شاد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۱۷:۰۶

با سلام و خسته نباشید خدمت شما کارکنان زحمت کش محیط زیست... بنظر بنده پیشگیری همیشه جواب داده شما با صدور پروانه شکار.. مانع خیلی ازین حوادث. میشه...و شکارچی محبور به زد وخورد با محیط بانان نمی‌شه... لطفا بررسی کنیذ چگونه میتونید پیشگیری کنید.....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۱۹:۱۰

باید با ناقضان قوانین محیط زیست برخورد لازم انجام شود روح شهدای محیط زیست شاد باد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۱۹:۴۰

سلام مشکل اول محیط بان حقوق است که شرمنده خانواده ایم.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۲۰:۲۲

چرا هر کشته شدن را به شهادت ربط می‌دهید. جایگاه شهید وشهادت بالاست این ظلم بزرگ است هر کشته ای را شهید قلمداد کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۰۰:۲۱

فقط خدا را گواه میگیریم مظلوم تر از محیط بان خادمی در ایران نیست محیط زیست در ایران گردوی با پوست و بدون مغز استفاده انتفاعی میشود

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۰۹:۲۱

در خود سازمان حفاظت از محیط زیست کشور بنیاد شهید ی درست کنند که محیط بان شهید شهید حفاظت از محیط زیست و پیگیری کار آنها باشد....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۸:۵۷

تعریف شهید از نظر قانون ، در مورد فردی که در مقابل تجاوز دشمن به خاک میهن و مقابله با آن کشته شود گفته می‌شود. درحالیکه محیط بانان با افرادی که برای منافع شخصی دست به اعمال خلاف قانون می‌زنند و در این بین با نیروی های محیط زیست درگیر می‌شوند. خب این کجاش شهید محسوب می‌شود، از لحاظ قرآن این افراد شهید محسوب می‌شود چون برای امرار معاش خانواده اگر کشته شود شهید محسوب می‌شود، این لفظ معنوی میباشد نه اینکه سیاسی اجتماعی.. خواهشا نام شهید را لوس نکنید .