• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402082719328

ذوالنوری:

مجلس و دولت حل مشکلات جامعه پرستاری را با جدیت دنبال کنند

مجلس و دولت حل مشکلات جامعه پرستاری را با جدیت دنبال کنند

ایسنا/قم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مجلس به‌عنوان وکیل مردم و خادم ملت، برای حل مشکلات جامعه پرستاری نهایت تلاش خود را انجام دهد.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در مراسم بزرگداشت روز پرستار که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب ( س) شامگاه گذشته در صحن حضرت زهرا(س) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با بیان اهمیت کار و شغل پرستاری اظهار کرد: پرستاران بار سنگین غم و رنج سختی‌های بیماران خود را بر دوش دارند و تمامی حالات پر نوسان بیمار روی پرستار تأثیرگذار است. 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکلات جامعه پرستاری اشاره و ابراز کرد: مجلس و دولت وظیفه رفع این قشر از جامعه سلامت را دارند که از جمله این مشکلات می‌توان به عدم پرداخت به‌موقع کارانه و تعرفه‌های پرستاران، پایین بودن مبلغ اضافه‌کاری و اضافه‌کاری‌های اجباری اشاره کرد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائلی چون کمبود امکانات، فراوانی مشکلات، بار سنگین رسیدگی به بیماران وظایف پرستاران را سنگین‌تر کرده و حتی در بسیاری از موارد پرستاران هستند که در اوقات شبانه‌روز به‌ویژه شیفت‌های شب و مواقعی که کمبود پزشک داریم این کمبود را جبران می‌کنند. 

وی با تأکید بر انسان دوستانه بودن کار پرستاران گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی و دولت بتوانند قدردان زحمات شبانه‌روزی جامعه پرستاری باشند و بتوانند بخشی از تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات این بخش از جامعه سلامت را با پرداخت به‌موقع کارانه‌ها و اضافه‌کاری آنان جبران کنند. 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پرداخت نشدن معوقات کارکنان ازجمله معوقات پرستاران طی چند ماه گذشته گفت: باید مجلس به‌عنوان وکیل مردم و خادم ملت، برای حل مشکلات جامعه پرستاری نهایت تلاش خود را انجام دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha