• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402082719349
  • خبرنگار : 30147

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

علی‌رغم تمام انتقادات، مجلس در اجرای برنامه هفتم به دولت کمک خواهد کرد

علی‌رغم تمام انتقادات، مجلس در اجرای برنامه هفتم به دولت کمک خواهد کرد

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هرچند برنامه هفتم در برخی از احکام حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی آنچنان که باید رضایت‌بخش نیست و می‌بایست دقیق‌تر و عملیاتی‌تر نوشته می‌شد، اما به هر حال ما در مجلس برای اجرای هرچه بهتر برنامه هفتم به دولت کمک خواهیم کرد.

جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهمترین موضوعات فرهنگی کشور که ضرورت دارد در برنامه هفتم به آن توجه شود، اظهار کرد: معتقدم در حوزه فرهنگی باید موازی کاری‌ها حذف و کارهای فرهنگی کشور در امتداد هم قرار گیرند. هرچند در این عرصه بندها و احکام خوبی در برنامه هفتم گنجانده شده، اما هنوز خیلی مورد رضایت نیست.

وی با اشاره به اینکه تا کنون درصد تحقق برنامه‌های توسعه عمدتا بسیار پایین و در حد ۲۰ الی ۳۰ درصد بوده است، افزود: در حالیکه چندین ماه از وقت دولت و مجلس صرف تدوین و تصویب برنامه‌های توسعه می‌شود، این میزان اصلا رضایت‌بخش نیست.

نماینده مردم کاشمر در مجلس اضافه کرد: برای اینکه برنامه‌های توسعه به میزان قابل قبولی اجرایی گردد، باید متناسب با شرایط و ظرفیت‌های کشور نوشته شود. اگر برنامه‌ها متناسب با امکانات و توان دولت و کوتاه نوشته شود، اجرای آن نیز عملیاتی‌تر خواهد بود، اما در حال حاضر آن قدر بند و تبصره و ماده قانونی گذاشته‌ایم که دولت در حوزه اجرا سردرگم می‌شود.

نیک‌بین با تاکید بر اینکه چنین وضعیتی اجرای برنامه هفتم را با مشکل و سختی مواجه می‌کند، تصریح کرد: برنامه نقشه راه است و باید تا حد ممکن کوتاه نوشته شود و سپس متناسب با احکام آن، آیین‌نامه‌های اجرایی لازم تدوین گردد. برنامه‌های طولانی بار دولت را افزایش می‌دهند و برای مدیران اجرایی کشور دست‌انداز ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: طبیعتا به عنوان نماینده مردم، با بندهایی از برنامه هفتم مخالفت کرده‌ام، اما این برنامه قسمت‌هایی هم دارد که به نفع مردم است و من نیز به آن‌ها رای دادم که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از این موارد بود. علی‌رغم اینکه هفته گذشته موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطرح شد، اما چون ایراداتی به آن وارد بود، به کمیسیون تلفیق ارجاع و یکشنبه مجددا برای آن رأی‌گیری خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: هرچند برنامه هفتم در برخی از احکام حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی آنچنان که باید رضایت‌بخش نیست و می‌بایست دقیق‌تر و عملیاتی‌تر نوشته می‌شد، اما به هر حال ما در مجلس برای اجرای هرچه بهتر برنامه هفتم به دولت کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha