• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402082719382
  • خبرنگار : 50184

دانشگاه رازی کرمانشاه در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم عراق قرار گرفت

دانشگاه رازی کرمانشاه در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم عراق قرار گرفت

ایسنا/کرمانشاه مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه از قرار گرفتن دوباره نام این دانشگاه در فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم کشور عراق خبر داد.

دکتر شهاب مرادخانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حذف نام تعدادی از دانشگاه های ایرانی از جمله دانشگاه رازی از فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم عراق در چند سال گذشته، اظهارکرد: عراقی‌ها به این بهانه که این دانشگاه‌ها در نظام رتبه بندی تایمز شرکت نکرده بودند، آنها را از فهرست دانشگاه های مورد تایید خود برای تحصیل دانشجویانشان حذف کردند.

وی به پیگیری های انجام شده برای بازگشت دوباره دانشگاه رازی به فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم عراق اشاره کرد و افزود: در این راستا در آخرین نظام رتبه بندی تایمز شرکت کرده و موفق به کسب رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ شویم.

مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: وزارت علوم عراق ۱۵۰۰ دانشگاه برتر در این نظام رتبه بندی را مورد تائید قرار می دهد که  ما نیز جزو آنها قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: پس از کسب رتبه مناسب دانشگاه رازی در این نظام رتبه بندی، پیگیری هایی را نیز از طریق وزارت علوم عراق داشتیم تا آنها نیز نام این دانشگاه را در فهرست دانشگاه های مورد تائید خود قرار دهند.

مرادخانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه وزارت علوم عراق هرساله فقط یک بار در تابستان فهرست دانشگاه های مورد تائید خود را اعلام می کند، مکاتباتی با رایزن فرهنگی سفارت عراق  در تهران و نیز وزیر علوم داشته و پیگیر این موضوع بودیم تا وزارت علوم این کشور پیش از شروع نیمسال تحصیلی دوم یک بروزرسانی از دانشگاه های مورد تائید خود داشته باشد.

وی یادآور شد: خوشبختانه پس از این اقدامات و دیپلماسی فعالی که دانشگاه رازی داشت، وزارت علوم عراق رسما نام این دانشگاه را بار دیگر جزو دانشگاه‌های مورد تائید خود قرار داد و  دوباره از ترم بهمن می توانیم در دانشگاه رازی دانشجوی عراقی جذب کنیم. 

مدیر همکاریهای علمی بین الملل دانشگاه رازی با اشاره به همدلی و هم افزایی مجموعه دانشگاه رازی برای تحقق این هدف، اظهار کرد: از آنجایی که خیر و برکت فرآیند جذب دانشجوی خارجی نه تنها به دانشگاه رازی، بلکه به کل مردم استان هم می رسد، لذا این موفقیت را به همه هم استانی‌ها تبریک می‌گویم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۷ ۱۲:۳۹

موفقیت ...... اولین مرکز آموزش عالی غرب کشور خیلی وقت پیش باید مورد تایید کشورهای همسایه قرار می گرفت . در حال حاضر هم حتی دانشگاه ایلام هم مورد تأیید کشور عراق قرار گرفته است .