• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402082719486
  • خبرنگار : 71614

آغاز به کار نمایشگاه کتب آموزش هنر با تخفیف ۲۰ درصدی

آغاز به کار نمایشگاه کتب آموزش هنر با تخفیف ۲۰ درصدی

نمایشگاه کتاب‌های تخصصی آموزش هنر از امروز (شنبه) ٢٧ آبان ماه در تالار وحدت برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این نمایشگاه با عنوان اختصاری «نکته» در دو بخش اصلی فعالیت خواهد کرد؛ اولین بخش مروری بر نشر کتب آموزش هنر خواهد داشت و بخش دیگر به تازه‌های نشر کتب آموزش هنر خواهد پرداخت.

در این نمایشگاه کتب آموزش هنر در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی، سینما و انیمیشن، هنرهای نمایشی و ... عرضه شده است. 

پیشتر اعلام شده بود که ١٢ ناشر بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

آغاز به کار نمایشگاه کتب آموزش هنر با تخفیف ۲۰ درصدی

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه و در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: در این نمایشگاه ١٢ هزار عنوان کتاب به نمایش درآمده و تا امروز ٢٠ درصد تخفیف برای کتاب‌های حاضر در نمایشگاه در نظر گرفته شده است. اگر این امکان وجود داشته باشد تخفیف‌های دیگری را نیز در نظر خواهیم گرفت. 

آغاز به کار نمایشگاه کتب آموزش هنر با تخفیف ۲۰ درصدی

همچنین محمود سالاری، معاون هنری وزیر ارشاد در گفت‌وگو با ایسنا در جمع خبرنگاران درباره احتمال برگزاری هر ساله نمایشگاه نکته ضمن تشکر از ناشران اظهار کرد: حوزه هنر به‌جز بخش تکنیکال نیاز به تولید نظریه و اندیشه دارد، به همین خاطر کتاب‌ها و به همین سبب ناشران در این مقوله نقشی مهم دارند.

او اظهار کرد: پیوند مجموعه هنرمندان با آثار ناشران و صاحبان اندیشه در این حوزه بسیار مهم است؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد اگر بتوانیم نمایشگاه جامع کتب هنری را هر ساله برگزار کنیم حتما به بالندگی و ارتقای سطح اندیشه در حوزه هنر کمک خواهد کرد. عصر ما عصری است که تکنیک رشد می‌کند اما عمق اندیشه کاهش پیدا کرده است؛ تا حد ممکن گسترش این دست اقدامات و بسط آن در کل کشور کمک شایانی به عمق اندیشه در هنر می‌کند.

سالاری گفت: از برگزاری این نمایشگاه در سال آینده نیز استقبال می‌کنیم اما درباره اینکه متولی آن باشیم، به نظرم می‌رسد بخش خصوصی و هنرمندان باید پای کار آمده و ما یک ضلع آن باشیم. اینکه همه کار توسط مجموعه ارشاد انجام شود کار، دولتی خواهد شد و ما تجربه خوبی از کار دولتی نداریم.

آغاز به کار نمایشگاه کتب آموزش هنر با تخفیف ۲۰ درصدی

او در پاسخ به ایسنا درباره اینکه آیا برگزاری هر ساله این نمایشگاه از حمایت‌های معنوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار خواهد بود؟ گفت: ما نمی‌توانیم برای خرید آثار سوبسید بدهیم و این بخش باید در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پیگیری شود اما می‌توانیم برای نمایش، فضا در اختیار بگذاریم و در این رابطه به مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها اعلام کنیم. می‌توانیم واسطه‌گری کرده تا افراد بیایند شرکت کنند و این آثار دیده شود.

معاون وزیر ارشاد در امور هنری درباره فضاسازی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با موضوع کتب هنری در شهرستان‌ها نیز گفت: چشمه باید خود آب داشته باشد و استان‌ها باید خود در این راستا کمک کنند؛ اینکه ما از اینجا کتاب ببریم به استانی که خود مطالبه‌ای ندارد یا جایی که مخاطب ندارد، هزینه درست می‌شود؛ اگر استانی متقاضی داشته باشد اصلا نیاز نیست ارشاد واسطه قرار گیرد؛ ناشران دنبال مشتری هستند. اگر استانی نخواهد نهایتا ما یک نمایشگاه برگزار می‌کنیم و کسی نخواهد آمد. اگر این جریان از درون استان اتفاق بیفتد کمک خواهیم کرد.

سالاری گفت: استقبال می‌کنیم انقدر تعداد آثار زیاد باشد که سوله‌ای اجاره کنیم. این منوط به استقبال مخاطبان است. کتب هنری تخصصی است و مخاطب خاص دارد از همین نظر به عقیده من این محیط پاسخگوی این نمایشگاه خواهد بود.

او درباره جایزه ملی آموزش هنر «سرو ایرانی» نیز گفت: چنین جوایزی به گسترش افزایش انگیزه‌های خلاقانه کمک می‌کند. در حوزه آموزش به صورت عام، شاهد بی‌انگیزگی در پیدا کردن روش‌های نو هستیم و رفتن به سمت تکنولوژی‌های آموزش افزایش پیدا کرده است. این در صورتی است که در این عصر این دست از آموزش‌ها در فضای مجازی ارایه می‌شود؛ بر همین اساس اگر می‌خواهیم کلاس های فضای مجازی به حضور در کلاس ها ترجیح داده نشود باید انگیزه افزایش پیدا کند و مخاطبان خلاقیت‌هایی را بیابند که به آموزش بهتر آنان کمک شود. 

محمود سالاری در پایان این گفت‌وگو افزود: بهانه‌ای مانند جایزه آموزش، می‌تواند یکی از ابزارهای مهم برای افزایش خلاقیت باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha