• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402082719613
  • خبرنگار : 50037

صدور هشدار نارنجی؛ پیش‌بینی بارش برف در مناطق مرتفع همدان

صدور هشدار نارنجی؛ پیش‌بینی بارش برف در مناطق مرتفع همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان همدان از پیش‌بینی بارش برف در مناطق مرتفع استان همدان خبر داد.

محمدحسن باقری‌شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، با هشدار سطح نارنجی و احتمال خسارت گسترده زیاد و اقدام ضروری برای پیشگیری از هر گونه خسارت در این استان اظهارکرد: از دوشنبه تا روز چهارشنبه با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای این استان رگبار باران، رعدوبرق، برف، باد نسبتا شدید و کاهش دما پیش‌بینی‌ می‌شود.
وی افزود: با نفوذ سامانه بارشی از منطقه و استان طی ساعاتی از روز دوشنبه به تناوب شاهد بارش باران، رگبار باران و رعدوبرق و دوشنبه شب و سه‌شنبه در مناطق مرتفع بارش باران و برف و گاهی وزش باد نسبتا شدید لحظه‌ای و در صبح چهارشنبه کاهش محسوس حدود منفی پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در نیمه‌جنوبی و مناطق مرتفع در روز دوشنبه بیشتر خواهد بود.

باقری‌شکیب با بیان اینکه این سامانه هوا از روز دوشنبه ۲۹ آبان در استان همدان آغاز می‌شود و تا چهارشنبه یکم آذرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: شهرستان‌های  همدان، اسدآباد، تویسرکان، درگزین( کرفس)، بهار، رزن، فامنین، کبودراهنگ(گل تپه)، ملایر و نهاوند به ویژه نیمه‌جنوب منطقه اثر این سامانه پیش‌بینی شده خواهند بود.

وی احتمال خسارت به سازه‌های غیرمستحکم، احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده ها و گردنه‌ها و آبگرفتگی معابر را از اثرات مخاطره هشدار سطح هواشناسی نارنجی دانست و تصریح کرد: کنترل ایمنی‌های مربوط به مقاومت تأسیسات و خطوط انتقال نیرو، احتیاط در تردد بین جاده‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و پوشاک مناسب، تهیه سوخت و ترمیم و تعویض پوشش و بررسی استحکام گلخانه‌ها، عایق‌بندی و محافظت کندوها در برابر بارندگی توسط زنبورداران خودداری از آبیاری باغات و پاکسازی آنها توسط باغداران و تسریع در برداشت محصولات زراعی به ویژه سیب‌زمینی و چغندرقند توسط زارعین از جمله مواردی است که در سطح نارنجی هواشناسی توصیه می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha