• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082719642
  • خبرنگار : 71129

وزارت دفاع انگلیس: حمله زمینی شدیدی در اوکراین در جریان است

وزارت دفاع انگلیس: حمله زمینی شدیدی در اوکراین در جریان است
اوکراین

وزارت دفاع انگلیس امروز (شنبه) در به‌روز رسانی اطلاعات روزانه خود درباره اوضاع اوکراین اعلام کرد، در یک هفته گذشته حمله زمینی شدیدی در سه منطقه از اوکراین در جریان بوده است.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این حملات زمینی در محور "کوپیانسک" در لوهانسک، "آدویوکا" در دونتسک و کرانه چپ رودخانه دنیپرو در خرسون صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین آمده است، با اینکه روسیه حوالی آدویوکا تلفات سنگینی را متحمل شده هیچکدام از طرفین درگیری پیشرفت قابل توجهی را در این مناطق به دست نیاوردند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین هشدار داد، همزمان با نزدیک شدن زمستان در اروپای شرقی بعید است که تغییرات چشمگیری در این مناطق حاصل شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه گفته بود: اوکراین منابعی را برای احیای دانشگاه‌هایی که در حملات روسیه تخریب شده و آسیب دیده‌اند، به دست می‌آورد.

وی همچنین روز جمعه از یکی از این دانشگاه‌ها بازدید داشت و در دانشگاه ماریوپل گفت، این موسسه آموزشی فعال است.

ارتش اوکراین نیز در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد، در چند منطقه واقع در کرانه شرقی رودخانه دنیپرو در نزدیکی شهر خرسون پیشرفت‌هایی به دست آورده است.

ارتش اوکراین همچنین ادعا کرد که از زمان حمله روسیه در فوریه گذشته میلادی ۱۵ ناو روسی را در دریای سیاه نابود و به ۱۲ ناو دیگر در همین منطقه آسیب رسانده است.

یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود نیز گفت: گفت‌وگوی اعضای اتحادیه اروپا با اوکراین به خوبی پیش نرفت و هیچ توافقی در اتحادیه برای اعطای یک کمک ۵۴ میلیارد دلاری دیگر به کی‌یف به دست نیامد.

این مقام مسئول همچنین گفت، در این میان مجارستان به صورت بالقوه مانع از کسب اتفاق آرا لازم برای مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha