• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402082719715
  • خبرنگار : 50403

نمانیده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

آثار علمی علامه طباطبایی در موضوعات مختلف، کم‌نظیر است

آثار علمی علامه طباطبایی در موضوعات مختلف، کم‌نظیر است

ایسنا/آذربایجان شرقی نمانیده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: علامه طباطبایی حق بزرگی بر گردن همه‌ی ما دارد و خدمات ایشان به اسلام و مسلمین و خلق آثار علمی در ابعاد و موضوعات مختلف واقعا کم‌نظیر است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم روز شنبه ۲۷ آبان در کنگره‌ی بین المللی علامه طباطبائی در دانشگاه تبریز اظهار کرد: علامه طباطبائی حق بزرگی بر گردن همه‌ی ما دارد و خدمات ایشان به اسلام و مسلمین و خلق آثار علمی در ابعاد  و موضوعات مختلف واقعا کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: علامه طباطبائی سال ۱۳۴۱ که هنوز کتاب ولایت فقیه امام خمینی(ره) چاپ نشده بود، رساله‌ی  ولایت را منتشر کرد و من از همه‌ی دانشجویان، طلاب و ائمه‌ی جمعه‌ی استان می‌خواهم حتما این رساله را مطالعه کنند. چراکه علامه طباطبائی در این رساله، نظام سیاسی اسلام و نظام ولایی را به بیانی متقن و روشن تبیین کرده است.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: علامه طباطبائی تصریح می‌کند که انسان موجودی اجتماعی است و بر همگان روشن است که جامعه نیازمند یک سری قوانین است که در غیر این صورت متلاشی شدن جامعه حتمی است. لذا صرف دانستن و یا داشتن احکام و قوانین برای جامعه کافی نیست و یک شخص باید باشد که قوانین و مقررات را اجرا کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دین اسلام دینی فطری است، افزود: اسلام نیازهای اساسی مثل ضرورت مدیریت حیات جمعی انسان را نادیده نمی‌گیرد. دین اسلام قوانین ثابتی دارد که هیچ گاه به تبع فطرت انسان تغییر نمی‌کند که یکی از این قوانین مساله‌ی امامت است.

وی تاکید کرد: ولی امر مسلمین به حسب شرایط موجود قوانین را وضع می‌کند و بر همگان لازم است که از این قوانین مثل قوانین ثابت شریعت الهی اطاعت کنند. بنابراین اسلام دارای دو نوع قوانین ثابت و متغیر است که قوانین متغیر مبتنی بر قوانین ثابت است. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه اسلام در دوران غیبت امام عصر(عج) انسان‌ها را به حال خود رها نکرده است، گفت: نادیده گرفتن و القاء منصب و جایگاه، نادیده گرفتن فطرت و اصل اسلام است و هرکسی نمی‌تواند صاحب این منصب شود چراکه در این صورت جامعه دچار هرج و مرج شده و هرکس در هر گوشه و کناری ادعای حکومت داری می‌کند. بنابراین یک فقیه اعلم، با تقوا، شجاع و مطلع به اوضاع و شرایط جامعه این منصب را برعهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی در خاتمه ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، فرارسیدن سالروز عملیات سوسنگرد را گرامی داشت و بر نقش ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب در شورای عالی دفاع در دوران جنگ تحمیلی و شکست حصر سوسنگرد تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha