• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402082719767
  • خبرنگار : 30189

برگزاری مراسم «دل آرام» در تهران

نماهنگ «مثلا جنگ نیست» ویژه کودکان غزه + ویدیو

نماهنگ «مثلا جنگ نیست» ویژه کودکان غزه + ویدیو

در مراسم دورهمی «دل آرام» ویژه دختران و بانوان تهران که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) روز جمعه (۲۶ آبان‌ماه) در مصلی تهران برگزار شد عبدالرضا هلالی از سرود «مثلا جنگ نیست» ویژه کودکان غزه رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، شهاب مرادی -کارشناس مسائل دینی- در مراسم دورهمی «دل آرام» ویژه دختران و بانوان تهران به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) که جمعه (۲۶ آبان‌ماه) در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری این مراسم به نام دورهمی اظهار کرد: ممنون از کسانی که این مراسم ‌را برگزار کردند و از کسانی که نام ‌این‌ مراسم را ‌به‌ خاطر غزه جشن ‌نگذاشتند و دورهمی را انتخاب کردند ممنون هستم.

وی ادامه داد: موضوع فلسطین و غزه تا به امروز با این ‌میزان از حمایت در دنیا روبه‌رو نبوده تا جایی که از اروپا و آمریکا هم‌ شاهد حضور مردم در ‌راه‌پیمایی بودیم و نه تنها مردم ناراحت نیستند بلکه خشمگین هم هستند. وقتی یک خواننده رپ صریحا این حملات را با عنوان نسل‌کشی معرفی می‌کند نشان می‌دهد تمام دنیا شاهد این اتفاقات هستند.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: امروز تمام سلایق متفاوت را می‌بینیم که از غزه حمایت می‌کنند، البته این‌ به خاطر رسوا شدن اسرائیل است، یکی از شخصیت‌های اسرائیلی در مورد مردم غزه می‌گوید ما یکسری حیوان را می‌کشیم و این‌ نگاه از بالا و پایین امروز رسوایی آنها را نشان می‌دهد و به گوش کل دنیا رسیده است تا جایی که امروز کسی از اسرائیل دفاع نمی‌کند.

مرادی با انتقاد از کسانی که اسرائیل را قدرتمند می‌دانند گفت: اسرائیل در تبلیغ بسیار کار کرده تا خود را مظلوم نشان دهد اما وقتی به نسل‌کشی پرداخته و هیچ آتش‌بسی را نمی‌پذیرند تمام حامیان‌ خود را از دست داده و چهره مظلوم‌نما آنها هم آشکار شده است.

وی در مورد عملکرد امروز اسرائیل یادآور شد: هر چقدر اسرائیل در طول این سال‌ها تلاش کرد که چهره خوب از خود نشان دهد امروز از بین رفت و حتی تحریف‌های تاریخی گذشته آنها با این اقدامات هم نمایان می‌شود، با این اتفاقات فلسطین و حصر آنها به چشم مردم دنیا می‌آید و این محصور بودن از بین می‌رود.

این کارشناس مسائل دینی با این دعا که امید است اسرائیل هرچه زودتر از بین برود ادامه داد: یکی از یهودیان ایران اعلام کرده بود تفاوت بین یهود و صهیونیست همانند مسلمانان و داعش است.  

مرادی ابراز کرد: هر امتی که مقاوم است زن مقاوم دارد، هیچ‌وقت ما نمی‌توانیم به دوران پر افتخار دفاع مقدس فکر کنیم اما تصویر مادر شهید در ذهن ما تداعی نشود، در اصل روح استقامت در ایران توسط مادران شهید دمیده می‌شد، امروز هم مادران مدافعان حرم جلوه‌هایی از آن استقامت است. در هیچ تشیع جنازه‌ای از مادران شهید نبوده که با صلابت حرف نزنند. در همین غزه دوربین‌های دنیا این ‌میزان از شهدا را نشان داد اما یک مادر شهید ندیدید که در بدترین شرایط به حماس و مقاومت توهین کند بلکه همه به اسرائیل شعار می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم یکی از مادران غزه که سه فرزند آن همراه با مادرش کشته شده بود در فضای مجازی منتشر شده بود که وقتی انسان آن را می‌بیند سراسر صلابت در چهره این زن موج می‌زند، این مادران شاگرد مکتب حضرت زینب(س) هستند.

نماهنگ «مثلا جنگ نیست» ویژه کودکان غزه + ویدیو

این کارشناس مسائل دینی افزود: تصویری که ما از زن و دختر ایرانی داریم یک ‌تصویر از زن روشن، پاک و مقاوم، با صلابت، کریمه و پر از شک‌وه است، اگر کسی تصویر دیگری در ذهن دارد او اشتباه می‌کند. اگر کسی زن ایرانی را راسخ و راست قامت و پر از انگیزه نمی‌داند او اشتباه فکر می‌کند.

مرادی به زنان و مادران توصیه کرد: مادران فرزندان ‌خود را شیردل و دلاور پرورش بدهند. دختران خود را دوست داشته باشید و برای دختر خود وقت بگذارید و نگذارید روحیه دختران شما شکسته شود، اگر جمله‌ای که باعث تقویت روحیه فرزندتان‌ نمی‌شود را به زبان نیاورید بلکه آنچه نقاط مثبت دختران شما است را بیان کنید.

وی با طرح این پرسش که آیا مادران یا خانم‌ها باید بین ‌پسران و دختران خود تفاوت می‌گذارند یا نه گفت: مساوات را مادران در نظر بگیرند اما دختران خود را ویژه تحویل بگیرید و این‌ حرف مناسبتی نیست بلکه فرهنگ ما آن شکلی که نسبت به دختران احترام کنیم هنوز مطلوب نیست.

این کارشناس مسائل دینی یادآور شد: دختران خود را تحویل بگیرد و بگذارید حرف بزند، مادران دختران خود را به شکلی تربیت کنید که خدا، وطن و خانواده را دوست داشته باشند.

مرادی اضافه کرد: مهربانی ‌پدر و مادر مهم‌ترین چیز برای کودک است و این عطوفت در افزایش روحیه حماسی در بچه‌ها نقش موثری دارد و اگر کسی کودک را سرکوب کند در زمان حماسه به ذلت خواهد افتاد.

وی افزود: حضرت زینب(س) همیشه مورد احترام بود و خانم‌ها این را برای خود دور از ذهن نبینند. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمودند «حضرت زینب(س) جایگاهی همچون حضرت خدیجه(س) دارد»، برادران این بانو ایشان را برای زیارت همراهی می‌کردند، این در حالی است که برخی خانواده‌ها مذهبی برای اینکه دختر خود را تربیت و احترام کنند او را محدود می‌کنند. این روش تربیتی درست نیست بلکه باید دختر خود را احترام کنیم همچون اهل بیت(ع) که حضرت زینب(س) را احترام می‌کردند.

در ادامه این مراسم گروه سرود دختران «بنات الحیدر» یک قطعه را اجرا کردند.

نماهنگ «مثلا جنگ نیست» ویژه کودکان غزه + ویدیو

همچنین اسرا جلیلی یکی از برگزیدگان بخش تئاتر برنامه عصر جدید نیز در این مراسم یک اثر را با موضوع غزه به نمایش گذاشت.

نماهنگ «مثلا جنگ نیست» ویژه کودکان غزه + ویدیو

در ادامه این مراسم عبدالرضا هلالی -مداح اهل‌بیت(ع) - از سرود جدید «مثلاً جنگ نیست» رونمایی کرد.

شعر این نماهنگ سروده محمد اسداللهی است که متن آن به شرح زیر است:

مثلاً جنگ نیست
صورت عروسکت زیر پای سنگ‌نیست 
مثلاً درد نیست 
مثلاً دشمنمون این همه نامرد نیست
مثلاً درد نیست 

مثلا غم نیست 
پدرت می‌خنده عُمر مادرت کم نیست 
شهر دلگیر نیست
زنگ مدرستون صدای تیر نیست ...

شهر دلگیر نیست ...
خواب دیدم  دعا می‌خونی روی ابرا 
خواب دیدم می‌دوی تو مسجد الاقصی 
تو حیاط قدس، محو آسمونی  
شبیه فرشته‌ها نماز  میخونی 

سلام بچه‌های قدس
بمونید برای قدس 

وقت انتقام طوفانیم‌
بچه‌های مرد میدانیم 
تا ابد سوره نصریم ما 
لشکر امام عصریم ما 
میشه روز فتح و خوشحالی 
بچه‌های خاک  اِشغالی
این دعا دوای هر درده 
صاحب الزمان برگرده

سلام بچه‌های قدس 
بمونید برای قدس

این نماهنگ در ادامه ببینید:

بخشی از اجرای این‌ سرود جدید را در مراسم دورهی «دل آرام» در زیر ببینید:

ضمنا خانم‌ها نقاشان، آلاء از فلسطین و اوشینو از ژاپن به عنوان سه بانوی موفق دقایقی به سخنرانی پرداختند.

در بخش پایانی این مراسم فاطمه عبادی نفر اول فصل دوم برنامه عصر جدید با همر شن به وقایع این روزهای غزه پرداخت.

گزارش تصویری این‌ مراسم را در اینجا ببینید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha