• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402082719784
  • خبرنگار : 71974

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا:

حضور موفق ایران در کنفرانس ریاض/مخاطب پیام ایران، ملت‌های مسلمان بودند

حضور موفق ایران در کنفرانس ریاض/مخاطب پیام ایران، ملت‌های مسلمان بودند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در واقع باید گفت مخاطبان اصلی پیام ایران ملت های اسلامی بودند،‌ چون دولت های اسلامی مسیر و سابقه خود را نشان دادند. چه بسا اگر خیانت به ملت فلسطین نکنند،‌ شاهد اتفاقات خوبی در جهان اسلام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک تجربه‌ و شناخت درست از موقعیت و موضع کشورهای اسلامی دارد، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای عربی در منطقه به دلیل وابستگی اقتصادی و نظامی به آمریکا امکان موضع گیری مستقل را ندارند علاوه بر این وابستگی، ‌بسیاری از این کشورها به دلیل نداشتن پایگاه مردمی و مشروعیت سیاسی ناچار هستند به آمریکا تکیه کنند.

وی ادامه داد: طبیعتا از این دست کشورها انتظار یک موضع روشن و عادلانه در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین نمی رود،‌ اما حضور در این سطح و موضوعی که جمهوری اسلامی پیگیر تشکیل آن بود نشان دادن وقوع یک مصیب بزرگ و نیاز به همراهمی مسلمانان جهان برای رفع این ظلم بود.

به گفته وی؛ نه تنها ملت مسلمان بلکه ملت‌های آزاده نیز از این همه ظلم و وقاحت و نقض حقوق بنیادی بشر توسط کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اسرائیل به ستوه آمدند.

رستمی با اشاره به پیشنهادات ابراهیم رئیسی در اجلاس ریاض بیان کرد: جمهوری اسلامی با این راهکارهای روشن و پیشرو جهان اسلام به دنبال یک موضوع گیری شفاف و ابلاغ پیام نظام اسلامی و قرآنی به جامعه اسلامی دنیا بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ملت‌ها به ستوه آمدند و چه بسا اگر دولت‌ها کاری نکنند ملت‌ها خود وارد عمل شوند،‌ نمایندگی حقیقی از ملت ها اسلامی اتفاقی بود که در این کنگره رخ داد و بی شک این اجلاس یکی از موفق ترین حضورهای ایران در مجامع بین المللی است.

وی افزود: سخنرانی مشحون از آیه‌های قرآن بدون تسلیم و با بیان راهکارهای عملی، ابتکار پیشنهادات دهگانه انقلاب اسلامی و  ملت غیرتمند ایران و نظام اسلامی به مسلمان در سرتاسر جهان بود.

رستمی در پایان گفت: در واقع باید گفت مخاطبان اصلی این پیام ملت های اسلامی بودند،‌ چون دولت های اسلامی مسیر و سابقه خود را نشان دادند،‌ چه بسا اگر خیانت به ملت فلسطین نکنند،‌ شاهد اتفاقات خوبی در جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha