• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402082820138
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به بهانه روز پرستار؛

پرستاری گام نهادن در مسیر عشق و علاقه است

پرستاری گام نهادن در مسیر عشق و علاقه است

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرستار بخش جراحی زنان و زایمان بیمارستان ولیعصر بیرجند، گفت:پرستاری عشق و علاقه است و هرکسی که وارد این حرفه می‌شود باید علم و دانش و مهارت‌های لازم را کسب کرده و درکار خود تعهد و اخلاق حرفه‌ای را پیشه کند، همچنین باید ارتباط خوبی با بیمار داشته باشد. 

مریم عدل کارشناس پرستاری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شغل پرستاری در واقع انتخابم نبود بلکه قبولی در کنکور باعث شد که در مسیر پرستاری که در نهایت به عشق ختم شد قدم بگذارم .

وی بیان کرد:۲۷ سال سابقه کار فعال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیرجند را دارم که حدود ۱۰ سال در بخش نوزادان و اطفال در بیمارستان فوق تخصصی زاهدان و حدود ۱۶ سال به عنوان سرپرستار بخش جراحی زنان و زایمان مشغول به خدمت هستم.


عدل گفت:هر شغلی می‌تواند تاثیرات بر زندگی فرد داشته باشد و شغل پرستاری نیز از این قاعده مستثنی نیست به خصوص که حرفه ما بیشتر با درد و اندوه مردم روبه رو است.

سرپرستار بخش جراحی زنان و زایمان بیمارستان ولیعصر بیرجند افزود: شیفت‌های طولانی و گاها عدم حمایت از طرف سازمان یا خانواده روی جسم و روان تاثیرگذار است ولی با همه این سختی هایی که جزئی، بیان شد به جرئت می‌توانم بگویم که به لطف خدا و دعای مردم یک زندگی فردی اجتماعی بسیار خوب، پربرکت و بدون دغدغه ایی داریم.

وی در خصوص مشکلات شغل پرستاری گفت:هر شغلی سختی خاص خودش را دارد ولی پرستاران با چالش‌های بیشتری روبه‌رو هستند، ساعات کار طولانی و شیفت‌های شبانه و دوری از خانواده مشکلاتی است که بر فرسایشی بودن این شغل دامن می‌زند و بر خستگی جسم و روان فرد تاثیر میگذارد.

عدل اظهار کرد: پرستاری عشق و علاقه است و هرکسی که وارد این حرفه می‌شود باید علم و دانش و مهارت‌های لازم را کسب کرده و درکار خود تعهد و اخلاق حرفه‌ای را پیشه کند، همچنین باید ارتباط خوبی با بیمار داشته باشد . 

 سرپرستار بخش جراحی زنان و زایمان بیمارستان ولیعصر بیرجند، افزود: پدر و مادرم مشوق اصلی من در این مسیر سخت پرفراز نشیب پرستاری بودند، زیرا با امیدی که به من می‌دادند دغدغه کمتری داشته و با فراغت بیشتری می‌توانستم انجام وظیفه کنم و دوره های تکمیلی حرفه‌ایی را بگذرانم.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد من در پرستاری، موفقیت در خانواده و محیط کار بوده که انگیزه‌ایی برای ارتقا من است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha