• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402082820154
  • خبرنگار : 50455

نمایشگاه «روایت پیشرفت» به کار خود پایان داد

نمایشگاه «روایت پیشرفت» به کار خود پایان داد

ایسنا/قم مراسم اختتامیه نمایشگاه «روایت پیشرفت» با حضور مسئولان کشوری و استانی، شامگاه ۲۷ آبان‌ماه در قم برگزار شد.

آیین اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت با حضور محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آقامیری، استاندار قم، شامگاه ۲۷ آبان‌ماه در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم از تمامی غرفه‌های نمایشگاه نیز بازدید کرد و محسن منصوری و انسیه خزعلی نیز به ایراد سخنانی پرداختند.

به گزارش ایسنا، در نمایشگاه روایت پیشرفت که در محل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از ۲۳ آبان‌ماه آغاز شد، دستاوردهای دو ساله دولت سیزدهم در برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش، صنعت معدن تجارت، کشور، بهداشت و درمان، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی و همچنین امور اقتصادی و دارایی به نمایش گذاشته شد.

در حاشیه این نمایشگاه نیز نشست‌های تخصصی «اقدامات دولت در مهار تورم»، با حضور سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و نشست تخصصی «جایگاه طب سنتی در جهت گیری‌های وزارت بهداشت و درمان» با حضور نفیسه حسینی‌یکتا، سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و درمان در محل نمایشگاه تشکیل شد.

همچنین دو نشست تخصصی «برنامه دولت برای ساماندهی وضعیت خودرو» و «برنامه دولت برای ساماندهی وضعیت مسکن» به ترتیب با حضور منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت معدن تجارت و ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

نشست تخصصی با موضوع «اقدامات صورت گرفته در وزارت امور خارجه برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و افق پیش روی آن» نیز با حضور ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در محل نمایشگاه برگزار شد.

نشست‌های تخصصی «اقدامات دولت در ساماندهی فضای مجازی» با حضور سیدمحمدصادق امامیان، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور تنظیم‌گری فضای مجازی و «برنامه دولت برای ساماندهی وضعیت حجاب و عفاف» با حضور محمد عباسی، معاون وزیر کشور در حاشیه نمایشگاه «روایت پیشرفت» برگزار شد.

حرکت پرشتاب دولت مردمی برای پیشرفت کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت نهاد ریاست جمهوری در این آیین گفت: برگزاری اختتامیه این نمایشگاه در شب میلاد حضرت زینب(س) از این جهت است که ایشان در زمینه جهاد تبیین الگوی همه ما هستند؛ این رسالت بر دوش همه ماست که در جهت تبیین حقایق هر آنچه را که در توان داریم به‌کار گیریم؛ نمایشگاه روایت پیشرفت بخش کوچکی از حقایقی است که در این دو سال توسط دولت مردمی انجام شده‌ است.

وی با اشاره به روند رو به رشد کشور در دو سال اخیر ادامه داد: شاخص‌ها در عرصه‌های مختلف نشان‌دهنده روند صعودی است و دولت مردمی حرکت پرشتابی را برای پیشرفت کشور آغاز کرده است.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت نهاد رئیس جمهوری گفت:‌ این پنج شب که نمایشگاه روایت پیشرفت در قم برگزار شد، فرصت خوبی بود برای عمل به جهاد تبیین که در همین راستا تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم و این روند را همچنان ادامه خواهیم داد.

حاج‌ابوالقاسم گفت: در این پنج شب نمایشگاه، شاهد حضور وزرای نفت، بهداشت، کشور، سخنگوی دولت بوده و امشب در مراسم اختتامیه از حضور معاونان اجرایی رئیس‌جمهور و امور زنان و خانواده بهره بردیم.

یادآور می‌شود، در پایان این آیین از همه نهادهایی که در برپایی این نمایشگاه نقش داشتند با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و مسئولان ارشد دولت تجلیل شد.

حضرت زینب(س) الگوی شایسته زنان در تمام طول تاریخ است

در ادامه این آیین انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، بیان کرد: جهاد تبیین حضرت زینب(س) و تأثیرگذاری ایشان بر روی جان‌ها و ذهن‌ها که با مظلومیت، اقتدار را به نمایش می‌گذارد، الگوی امروز ماست.

وی افزود: الگوهایی که از زنان اهل بیت(ع) برای ما به جا مانده را نباید از دست داد و لازم است در بخش‌های مختلف از حرکت ایشان درس گرفت؛ باید اجازه داد که زنان ما در همه ابعاد وجودی بدرخشند و نباید آنان را محدود کرد، این موضوعی است که در حدود شرع ما باید در عمل، رفتار و دستورالعمل‌ها مورد توجه قرار گیرد.

خزعلی گفت: گاهی در برخی از احکام و قضاوت‌ها جلوتر از شرع حرکت می‌کنیم و این خطرش از آنان که عقب می‌افتند کمتر نیست، باید از توانمندی‌ها و گنجینه‌هایی که در وجود زنان است برای اظهار آن حمایت کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگوی شایسته زنان در تمام طول تاریخ است، افزود: حضرت زینب(س) را به صبوری و بردباری می‌شناسیم، امروز بخشی از عظمت و نگاهی که در این الگو هویداست را در غزه می‌بینیم و این همان جمله «خدا برای ما کافی است» که اکنون بر زبان مادران و زنان در غزه جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی جهاد تبیین، خردورزی و دوراندیشی، رساندن پیام به مخاطبان و ایجاد تغییر در دل‌ها و جان‌هاست، بیان کرد: حضرت زینب‌(س) در به‌کارگیری زبان دلیل و استدلال و پاسخ به دشمنان الگوست، گویا که این سخنان امروز در غزه هویداست.

خزعلی گفت: امام حسین(ع) با همراه ساختن زنان و خانواده خود در جریان حادثه کربلا می‌خواست نقش تاریخی زنان به‌عنوان یک الگو بماند و امروز هم در غزه نمونه‌هایی از این الگو را در زنان و مادران شاهد هستیم؛ امروز هم در غزه با همان الگو به دشمنان گفته می‌شود فکر می‌کنید با کشتن زنان و کودکان به پیروزی رسیده‌اید در حالی که به‌زودی عذاب خواهید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha