• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402082820234
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس شورای زکات استان اصفهان خبر داد:

۵ میلیارد تومان سهم مردم شرق استان اصفهان در پرداخت زکات

۵ میلیارد تومان سهم مردم شرق استان اصفهان در پرداخت زکات

ایسنا/اصفهان رئیس شورای زکات استان اصفهان گفت: امسال در استان اصفهان تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان زکات دریافت شده که پنج میلیارد تومان آن را مردم شرق استان اصفهان پرداخت کرده‌اند که نشان می‌دهد مردم شرق استان جزء پیشگامان پرداخت زکات هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جشنواره‌ تکریمی ترویجی زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان با حضور شهرستان‌های نایین، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه به میزبانی شهرستان نایین برگزار شد.

وی با اشاره به آمار زکات جمع‌آوری شده در استان اصفهان، ادامه داد: امسال در استان اصفهان در هفت ماه اخیر، ۱۱۲ میلیارد تومان زکات دریافت شده که می‌توان گفت این آمار نسبت به سال گذشته افزایش خیلی خوبی داشته است.

رئیس شورای زکات استان اصفهان افزود: در این میان از مبلغ ذکر شده، پنج میلیارد تومان سهم مردم شرق استان اصفهان بوده است که با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی در این مناطق باید از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: مردم شهرستان‌های شرق استان اصفهان، مردمی متدین و معتقد به پرداخت زکات هستند و همیشه جزء پیشگامان پرداخت زکات بوده و هستند.

همچنین محمدجواد شفیعی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نایین نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سالی که گذشت به همت خیران عزیز در شهرستان نایین بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که می‌توان گفت بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته این آمار افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تمام مبالغ جمع‌آوری شده صرف امور محرومان جامعه در سرفصل‌های مختلف مخصوصاً جهیزیه، مسائل درمانی، بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و ساخت مسکن محرومان در این شهرستان شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نایین با اشاره به جشنواره زکات شرق استان اصفهان، اضافه کرد: اولین جشنواره زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان به میزبانی شهرستان نایین در قالب هشت محور اعم از شعر، خاطره، انشاء نویسی، موشن‌گرافی، کلیپ، نشریه دیواری و نقاشی با برگزاری مسابقات مختلف و ارسال حدوداً شش هزار اثر به دبیرخانه‌ جشنواره برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha