• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402082820240
  • خبرنگار : 50026

ابن حسام و باورهایش جزو لایه‌های اصلی فرهنگ خوسف

ابن حسام و باورهایش جزو لایه‌های اصلی فرهنگ خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه خوسف گفت: ابن حسام و باورهایش جزو لایه های اصلی فرهنگ خوسف است.

حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی امروز28 آبان ماه در جسنواره علمی فرهنگی ، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی گفت: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مقرر شد یک روز فرهنگی را برای شهرستان خوسف مشخص شود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه خوسف افزود: برترین ها و بهترین ها در هر گوشه از خوسف جای دارد اما انتخاب هر کدام از مفاخر به عنوان محور برنامه سخت بود. در نهایت مقرر شد روز وفات ابن حسام شاعر  برجسته آئینی، محور برنامه های فرهنگی این هفته قرار گیرد.

وی گفت: اگر لایه های فرهنگی خوسف برررسی شود در طبقات اصلی و محور  آن، همه مفاخر ما دیده می شود، لایه هایی که ابن حسام و باورهای راستینش را شامل می شود، طبقه بعدی ارزش های مبنایی است و اینکه مردم چگونه در کنار آرامگاه حضور می یابند همه مبناهایی است.

وی با بیان اینکه جشن ها و عزادرای های خوسف همه مبنا دارند افزود: برای معرفی مفاخر  این شهرستان، باید کتاب های چند جلدی تهیه شود.

به گفته وی  در هفته فرهنگی تصمیم برای معرفی داشته های فرهنگی خوسف را گرفتیم.

امام جمعه خوسف افزود: در انجام کارهای فرهنگی به حد مطلوب نرسیدیم اما قدم هایی  برداشته شده تا نواقص رفع شود، بنابراین از  پیشنهادها برای معرفی فرهنگ ها،  آداب و رسوم و معرفی مفاخر  خوسف استقبال می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: رشد دکتر شکوهی ها در بستر معرفت ها بوده است و این افراد باید معرفی شوند،  خوسف شهرستان زبان و ادبیات فارسی است و باید به این عنصر و استعدادها توجه شود.

وی تاکید کرد: هویت ایرانی و زبان فارسی از مولفه های فارسی و ایران است که در خوسف موج می زند، شایسته است در کنار معرفی بزرگان و مفاخری همچون راشد محصل،  خاندان عبادی، ابن حسام ها و ناقوس ها و  بزرگان روستای هردنگ،  فرزندان ابن حسام و بزرگان ماژان نیز  معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha