• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402082820271
  • خبرنگار : 71461

رایزن فرهنگی ایران در صربستان:

هیچ انسان باوجدانی نمی‌تواند نسبت به وضعیت غزه بی‌تفاوت باشد

هیچ انسان باوجدانی نمی‌تواند نسبت به وضعیت غزه بی‌تفاوت باشد

پورپزشک در جمع دانشجویان زبان فارسی دانشگاه بلگراد با اشاره به فجایع غزه، گفت: هیچ انسان باوجدانی نمی‌تواند از کنار این درد عظیم و جنایات بی‌سابقه علیه مردم مظلوم غزه بخصوص کودکان و بیماران بی تفاوت بگذرد.

به گزارش ایسنا،جمعی از دانشجویان زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به همراه صفری، استاد زبان فارسی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان بازدید و با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

پورپزشک با اشاره به سابقه حضور فرهنگی در صربستان و تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در زمینه‌های مختلف در خصوص دوره‌های برخط بنیاد سعدی، اعطای فرصت‌های مطالعاتی، حمایت از فعالیت در زمینه تولید محتوا  در فضای مجازی برای معرفی ایران توضیحاتی داد.

وی اظهار کرد: آموزش زبان فارسی از مهمترین فعالیت‌های رایزنی در طول سه دهه گذشته بوده است و با حضور آقای صفری و تلاش ایشان، شاهد رشد و کمی و کیفی آموزش زبان فارسی هستیم.  

در ادامه، نماهنگ زیبایی بر اساس شعر بنی آدم سعدی شیرازی  پورپزشک با اشاره به فجایع غزه، گفت: هیچ انسان باوجدانی نمی‌تواند از کنار این درد عظیم و جنایات بی‌سابقه علیه مردم مظلوم غزه بخصوص کودکان و بیماران بی تفاوت بگذرد و کمترین کار، ابراز همدردی و حمایت از آنان است.

صفری با تشکر از فراهم شدن فرصت حضور دانشحویان به منظور آشنایی بیشتر با رایزنی فرهنگی و فعالیت‌های آن، استمرار این دیدارها را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به ادبیات فارسی نیز همراه آموزش زبان فارسی در برنامه ما به خصوص برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس قرار دارد و دانشجویان باید در طول ترم حداقل یک رمان معاصر ایرانی را بخوانند و درباره آن صحبت کنند.

پس از آن، دانشجویان نیز پرسش‌هایی در زمینه فرصت‌های مطالعاتی، توجه بیشتر به حضور هنرمندان و معرفی هنرهای معاصر ایرانی، چگونگی استفاده از منابع موجود در رایزنی و ... را مطرح کردند.

در پایان این دیدار، کتاب شطرنج با ماشین قیامت و نشریه نور ویژه گردشگری به زبان صربی به دانشجویان اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha