• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402082820493
  • منبع : سازمان ثبت احوال

هشدار ثبت احوال درباره نصب برچسب­ های «آنی یاب» بر مدارک هویتی

هشدار ثبت احوال درباره نصب برچسب­ های «آنی یاب» بر مدارک هویتی

سازمان ثبت احوال اعلام کرد شهروندان نیازی به استفاده از برچسب های «آنی یاب» بر روی مدارک هویتی خود ندارند و هیچگونه ارتباطی بین این شرکت‌ها و سازمان ثبت احوال وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محمد باقر عباسی معاون امور هویتی وحقوقی سازمان ثبت احوال­ کشور گفت: در برخی از دفاتر پیشخوان گزارشاتی مبنی بر ضرورت استفاده شهروندان از برچسب های «آنی یاب» بر روی مدارک هویتی آنان نظیر کارت ملی به سازمان ثبت احوال کشور اعلام شده است که نه تنها نیازی به این امر نیست بلکه باعث مخدوش شدن این مدارک گردیده و این یک نوع تخلف می باشد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ مدارک هویتی بسیار مهم بوده و شهروندان باید در حفظ این اسناد کوشا باشند، افزود: این فرآیند هیچ ارتباطی با فعالیت ­های این سازمان ندارد و در چرخه امور این سازمان نبوده و شهروندان نسبت به سوء استفاده این شرکت­ها هوشیار باشند.

معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال با اشاره به ادعای این شرکت ­ها مبنی بر کاهش هزینه­ ها، صرفه جویی در وقت و یا اطلاع به شهروند در صورت پیدا شدن مدارک، ادامه داد: روند تحویل مدارک و اسناد هویتی پیدا شده توسط فرد مشخص است و ضمن اینکه مردم در زمان پیدا کردن مدرکی می­ توانند آن را تحویل مراجع ذیصلاح بدهند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در صورت پیدا کردن مدارک هویتی باید آن را به نزدیکترین اداره ثبت احوال تحویل دهند، افزود: شناسنامه ها و کارت های هوشمند ملی پیدا شده تحویلی به ادارات ثبت احوال در سامانه ای متمرکز به ثبت می رسد و افرادی که مدارک آنان مفقود شده است، می‌توانند با مراجعه به سامانه سهیم به آدرس sahim.sabteahval.ir با استفاده از گزینه مدارک پیدا شده و وارد کردن اطلاعات خود نسبت به جستجوی مدارک اقدام کنند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، محمد باقر عباسی معاون امور هویتی و حقوقی در پایان بر حفظ مدارک هویتی تاکید و اظهار کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، از در اختیار قرار دادن اطلاعات هویتی خود به دیگران جدا پرهیز نمایند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۸ ۲۲:۵۶

سلام توقع بی جایی است اگر بخواهم خبری که لطف میکنید را بررسی کنید درمتن خبر آمده به سایت مورد اشاره مراجعه و با استفاده ازگزینه مدارک پیدا شده و... نسبت به جستجوی مدارک اقدام کنید . خواهشم از خبرنگاران اینست که همان موقع بررسی کنند که آیا مسئول محترم درست گفته یا نه . در سایت مذکور هیچ گزینه ای به عنوان گزینه مدارک پیدا شده وجود ندارد . اگر خبرنگار همان لحظه جستجو میکرد میتوانست همان موقع هم به مسئول محترم بگوید این گزینه وجود ندارد چرا آدرس غلط میدهد. ممنون

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۰۷:۴۹

سلام / هرچند ثبت احوال گفته به ما ربطی نداره ولی این برچسب آنی یاب خیلی هم خوب بوده بنده دوبار کیف مدارکم را گم کردم ، اون بنده خدا که پیدا کرده بود از طریق همین کد آنی یاب تماس گرفتند و من به مدارکم را از اون شخص تحویل گرفتم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۲

سلام وقت بخیر من الان کارت ملی هوشمند خودم گمش کردم الان رفتم تازه ثبت نام کردم تا چند ماه می‌کشه بیاد دستم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۱۰:۵۲

چرا گزینه مدارک پیداشده در این سایت وجود نداره؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۰۹:۳۸

با سلام اداره ثبت صدف در مشهد ده هزار تومان ۶ سال پیش از ما گرفت هولوگرام دادند که بزنیم روی کارت ملی که اگر گم شد رد یابی کنند ۵ سال هست که کارت ملی دخترم گم شده هنوز پیدا نشده والدینی گرفته همه جا برای پول گرفتن از مردم دست به کارهای عجیب غریب می زنند هنوز چند تا از هولوگرام ها را داریم دولت باید با آنها بر خورد قانونی بکند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۲:۲۴

با سلام من مدتی از آنی یاب استفاده کردم ولی کاملا اشتباه بود به جای آنی یاب شماره تلفن شخصی خودمو روی تمام مدارک نوشتم.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۱۴:۳۵

نوشتن شماره تماس روی کارت ملی بهترین گزینه س . خیلی سریع به مدرک گمشده تون می‌رسید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۰۸:۵۳

این تذکر را باید به پست بدهند که به زور هولوگرام میفروشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۱۰:۲۵

ای کاش دفاتر خدمات الکترونیک هم موظف به دریافت مدارک گم شده و اطلاع رسانی به مردم بودند . همینطور همه بانک‌ها موظف به دریافت کارتهای بانکی گمشده یا ضبط شده و اطلاع رسانی به مردم از طریق روابط عمومی شان بودند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۱۶:۲۵

کارت ملی گم میشود دیگر گم میشود و هیچ وقت پیدا نمیشود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۲۲:۰۸

ثبت نام

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۱۱:۴۶

بزرگوار این خبری که نوشتین خنده داره، مگه تو ثبت احوال خارج ازکشور اینکاره کردن که دارین هشدار میدین، برین تو هر ثبت احوالی که این برچسب و میفروشن پدررعیس وکارمنداشو بسوزونید، مگه کلاهبرداری شاخ ودم داره، مگه دست فروش داره میفروشه، جای خبردادن بریدجمعشون کنید، من قبل ازکه خبرو ببینم، شیراز رفتم کارت ماشین بگیرم برچسبو دادن گفتن 150هزارتومان یه مشت تعریف الکی هم کرد گفتم نمیخام.. یه بدبختی می‌خره خدا خوشش نمیاد، این افرادحرومزاده هستن، دولت باید جمعشون کنه و رسیدگی کنه،. یاعلی مدد..

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۱۲:۲۹

پس چرا مردم مجبوربه هزینه ای ۱۳۷۰۰۰تومان می‌کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۱۳:۵۶

توی خیابون آزادی اول بهبودی ثبت احواله اصلی هست برای گرفتم کارت ملی رفتم معرفی کردن پایینتر یه پیشخوان دولت به محض وارد شدن خانومه گفت شما تا مدارکتون را برای بررسی تحویل بدین ثبت نام یابده هم باید براتون انجام بشه دقیقا همون برچسب ها گفتم نمی‌خوام گفتند ضروریه گفتم کدوم قانون موظف کرده شما را ،خلاصه کوتاه اومد ولی واقعا از هر ده نفر ۸نفر را موظف به خریدن این برچسبها میکردن هیچ کی نیست اینا را جمع کنه قبلاً چند سال پیش گرفته بودم اصلا هم بدرد نمیخوره حتی میشه ازش سواستفاده کرد