• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402082820513
  • خبرنگار : 50210

لزوم مدیریت کامل روان آب‌ها در استان مرکزی

لزوم مدیریت کامل روان آب‌ها در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با توجه به کم آبی و تغییر اقلیم، جهت توسعه فضای سبز در استان روان‌آب ها باید به صورت کامل مدیریت شوند.

عبدالحسین محمدی ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، اظهار کرد: دغدغه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی این است که در تمام شهرهای استان به ویژه شهر اراک که یک شهر صنعتی بوده و آلودگی هوا بر سلامت مردم تاثیرگذار است، طرح مردمی کاشت درخت در قالب طرح یک میلیارد درخت و تولید و کاشت ۱۶ میلیون درخت اجرا شود و این طرح می تواند گامی موثر در کاهش آلودگی و تلطیف هوا باشد.

وی ایجاد پارک آبخیز گردو را یکی از پروژه های موفق استان بیان کرد و گفت: درختان زیادی در این پروژه کاشته شده و قابلیت توسعه بیشتر فضای سبز را دارد که با توجه به شروع پروژه شهرداری در دره نورالشهدا می توان شاهد افزایش درخت کاری و ایجاد فضای سبز چشم نواز در این منطقه که در نزدیکی شهر اراک واقع شده است، بود.

محمدی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و ۱۶ میلیون درخت در استان مرکزی با هجمه هایی روبرو هستیم که می گویند آب مورد نیاز برای آبیاری از کجا تامین می شود، گفت: در پارک آبخیز گردو با احداث مخزن ۶ هزار مترمکعبی و در طرح ۲ هزار هکتاری چپقلی با ایجاد مخزن ذخیره آب ۵۲ هزار متر مکعبی بخشی از روان آب های منطقه جمع آوری و برای آبیاری درختان کاشته شده در منطقه در زمان آبیاری استفاده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: این اداره کل با اجرای پروژه های آبخیزداری موجب تغذیه سفره های زیر زمینی، کنترل فرسایش خاک و جلگیری از بروز سیلاب شده و ظرفیتی را برای تامین بخشی از آب مورد نیاز طرح های  توسعه فضای سبز فراهم کرده است و این آمادگی را داریم که با شهرداری و شورای شهر برای توسعه فضای جنگلی و پارک های جنگلی همکاری کنیم.

محمدی با بیان اینکه نهال های تولید شده در نهالستان شهید رجایی اراک در استان های مجاور به صورت رایگان کاشته می شوند، تاکید کرد: این نهالستان آمادگی دارد که در راستای اجرای قانون هوای پاک و توسعه فضای سبز در قالب ایجاد پارک جنگلی و بوستان های شهری و روستایی، نهال رایگان در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

در پایان جلسه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک از فضای سبز و سیستم جمع آوری آب های سطحی و نزولات آسمانی در اداره کل منابع طبیعی استان بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha