• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402082820517
  • خبرنگار : 50649

صدور پروانه بهره‌برداری پنجمین شهرک صنعتی غیر دولتی در فارس

صدور پروانه بهره‌برداری پنجمین شهرک صنعتی غیر دولتی در فارس

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از صدور پروانه بهره‌برداری پنجمین شهرک صنعتی غیر دولتی در استان خبر داد و  گفت: با صدور این پروانه، شهرک صنعتی غیر دولتی پدیده‌های نوآور قادرآباد آماده جذب سرمایه‌گذار و واگذاری زمین به متقاضیان است.

سید مصطفی هاشمی امروز، ۲۸ آبان در آیین اعطای پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی غیردولتی پدیده‌های نوآور قادرآباد گفت: با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌ها، پروانه بهره‌برداری این شهرک صنعتی صادر و آماده واگذاری زمین به متقاضیان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه قادرآباد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به‌عنوان مزیت اصلی منطقه افزود: این شهرک صنعتی با هدف ایجاد زیرساخت استقرار صنایع  و جذب سرمایه‌گذار در منطقه قادرآباد شهرستان خرم‌بید راه‌اندازی شده است و می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: زیرساخت‌هایی نظیر شبکه برق، توزیع آب، حفر چاه آب و زیرسازی این شهرک صنعتی غیردولتی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مجوز تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی نوآوران صنعت قادرآباد توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در زمینی به مساحت بیش از ۱۰.۷هکتار، صادر و عملیات اجرایی زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی نیز انجام شده است، افزود: تاکنون سرمایه‌گذار بخش خصوصی حدود۱۵۰میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تصریح اینکه صنایع غذایی و صنایع کوچک بدون آلاینده قابل استقرار در این شهرک صنعتی غیر دولتی دارند، گفت: این شهرک صنعتی ظرفیت استقرار حدود ۴۰ واحد تولیدی با پیش‌بینی اشتغال ۳۰۰ نفر را خواهد داشت.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه بر اساس قانون، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مجاز است نسبت به صدور مجوز تأسیس و بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی برای بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند، گفت: در این زمینه، صدور مجوز برای ایجاد و توسعه شهرک صنعتی خصوصی پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی، اقتصادی و زیست محیطی در چارچوب طرح‌های توسعه و عمران توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: براساس قانون، شهرک‌های صنعتی غیر دولتی از کلیه مزایای قانونی شهرک‌های صنعتی دولتی برخوردار خواهند شد.

هاشمی افزود: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی غیر دولتی در مناطق کم برخوردار و کمترتوسعه یافته از معافیت‌های ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: بانک‌های عامل نیز موظف هستند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین در شهرک‌های صنعتی غیر دولتی را هم ردیف اسناد رسمی پذیرفته و تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی را در این خصوص اعمال کنند.

وی تأکید کرد: متقاضیان ایجاد این شهرک‌ها باید زمین مناسب که در مالکیت آن‌ها قرار دارد را برای بررسی‌های امکان‌سنجی ایجاد شهرک‌ها معرفی کنند.

هاشمی در پایان یادآور شد: تاکنون پروانه بهره‌برداری برای ۵ شهرک صنعتی غیر دولتی در استان فارس شامل فراسان و کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان، محبت‌گستر در شهرستان اقلید، شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس در شیراز و پدیده‌های نوآور قادرآباد در شهرستان خرم‌بید صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha