• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402082820533
  • خبرنگار : 71415

نزاع خونین بین نیروهای مزدور ارتش اوکراین

نزاع خونین بین نیروهای مزدور ارتش اوکراین

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، بین نیروهای مزدور خارجی که برای ارتش این کشور می‌جنگند در یک مهمانی در شهر کی‌یف درگیری بالا گرفته و در نتیجه آن چند تبعه آمریکایی، کانادایی و رومانیایی مجروح شدند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اوکراینی Strana به نقل از منابعی در پلیس این کشور گزارش کرد، چهار تن از نیروهای مزدور عضو واحد نیروهای خارجی ارتش اوکراین چند روز پیش در محل یک مهمانی در شهر کی‌یف درگیری پیدا کردند.

به نوشته پایگاه راشاتودی، درگیری این نیروهای مزدور که در مرخصی به سر می‌بردند به جایی رسید که یکی از آنها با چاقو به دیگران حمله کرده و آنها را مضروب ساخت.

در این مهمانی برگزار شده در یک اقامتگاه شخصی در جنوب شرق پایتخت اوکراین، یک انگلیسی، یک آمریکایی، یک کانادایی و یک رومانیایی حضور داشتند.

در جریان درگیری بین آنها، تبعه انگلیسی به همقطاران آمریکایی، کانادایی و رومانیایی خود چاقو زده و آنها را مضروب ساخت و هر سه نفر در بیمارستان بستری شدند. پایگاه Strana نوشت، تبعه انگلیسی هنوز دستگیر نشده و مقام‌های پلیس اوکراین در حال بررسی وضعیت هستند.

هنوز جزئیاتی از انگیزه پشت این خشونت مطرح نشده است. نه مقام‌های کی‌یف و نه مقام‌های غربی تاکنون درباره این رخداد اظهار نظر نکرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین سه روز بعد از آنکه روسیه عملیات نظامی ویژه خود را سال گذشته میلادی علیه کی‌یف اجرا کرد، برای جذب نیروهای مزدور خارجی به ارتش اوکراین فراخوان صادر کرد. هر چند بعد از صدور این فراخوان هزاران تبعه خارجی استخدام شدند، اما بعدا گزارشها درباره ناآماده بودن آنها، بی کفایتی فرماندهان آنها و وارد شدن تلفات وحشتناک به این نیروهای مزدور یکی بعد از دیگری منتشر شدند. نیروهای مزدور خارجی در اوکراین اغلب شرایط در خط مقدم جنگ برای آنها را «جهنمی» توصیف کرده‌اند و حتی پاره‌ای از مواقع نرخ تلفات در میان برخی از واحدهای آنها در طول ضدحمله تابستانی اوکراین به اندازه ۸۵ درصد بوده است.

وزارت دفاع روسیه ماه ژوئیه گذشته برآورد کرد، حدود ۱۲۰۰۰ نیروی مزدور خارجی از زمان شروع جنگ به اوکراین سفر کرده‌اند. طبق اعلام این وزارتخانه تا ماه ژوئیه تنها ۲۲۰۰ نفر از آنها در این کشور باقی مانده‌اند، ۵۰۰۰ تن از آنها کشته شده‌اند و مابقی آنها هم از اوکراین گریخته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha