• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402082820806
  • خبرنگار : 50038

هشدار به کشاورزان و گلخانه‌داران درباره ورود سامانه بارشی

هشدار به کشاورزان و گلخانه‌داران درباره ورود سامانه بارشی

ایسنا/همدان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر درباره ورود سامانه بارشی برف و باران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری طبق اعلام سازمان هواشناسی، هشدار داد و گفت: مطابق پیش بینی کارشناسان و با توجه به قرار گرفتن ملایر در نیمه جنوبی استان همدان، شدت بارش‌ها در شهرستان قابل توجه است.

عباس خدابخشیان تأکید کرد: طبق هشدار هواشناسی، با عبور سامانه بارشی از منطقه و استان در ساعاتی از روز دوشنبه، به تناوب بارش باران، رگبار باران و رعدوبرق و دوشنبه شب و سه‌شنبه در مناطق مرتفع بارش باران و برف، گاهی وزش باد نسبتا شدید لحظه‌ای و صبح چهارشنبه کاهش محسوس دما در حدود منفی پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی و مناطق مرتفع به ویژه در روز دوشنبه بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: لازم است گلخانه‌داران و تولیدکنندگان که سوخت اصلی آنها گاز است، نسبت به ذخیره‌سازی سوخت مایع گازوئیل و کشاورزان نسبت به محافظت از انبارها، ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی و استفاده از ضدیخ در موتور ماشین‌آلات کشاورزی اقدام کنند.

خدابخشیان درباره احتیاط شهروندان در تردد بین جاده‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، تهیه سوخت، ترمیم و تعویض پوشش و بررسی استحکام گلخانه‌ها و تنظیم دما و رطوبت، محافظت زنبورداران از کندوها و عایق‌بندی آن‌ها، خودداری باغداران از آبیاری باغات، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال نهاده‌ها به امکان مسقف هشدار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای شهرستان ملایر پیرو بارش‌های برف و باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری قابل توجه است و مردم به ویژه کشاورزان باید توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha