• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402082820807
  • خبرنگار : 50650

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران و امدادگران فارس در پی هشدار قرمز هواشناسی

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران و امدادگران فارس در پی هشدار قرمز هواشناسی
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی در این استان خبر داد.

با توجه به ورود سامانه بارشی جدید برای روز دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۹ الی ۳۰ آبان‌ماه جاری به استان فارس، اداره‌کل هواشناسی فارس هشدار قرمز برای مناطق شمال غرب استان فارس صادر کرد.

در همین راستا مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره‌کل  هواشناسی فارس از روز دوشنبه تا سه‌سنبه بارش‌هایی را در سطح استان فارس خواهیم داشت و امروز  هشدار سطح  قرمز از سوی سازمان  هواشناسی کشور صادر شد که بارندگی در  شمال غرب استان شدت بیشتری خواهد داشت.

فرهاد سعدی تصریح کرد: در چند ماه اخیر ۴ جلسه ستادی مدیریت بحران و تقریبا به همین میزان جلسات شهرستانی در هریک از شهرستان‌های تابعه استان برگزار شده و دستورالعمل‌های پاییزه و زمستانه  برای اعضای ستاد بحران استان و فرمانداری‌ها ارسال شده است.

وی از هم‌استانی‌ها خواست تا به نکاتی نظیر خودداری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توجه کرده و از سفرهای برون‌شهری و کوهنوردی و سکونت در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و سپس افزود: همچنین بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سعدی در  ادامه از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها در پی صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در این استان خبر داد و گفت: عشایر نیز از چرای احشام در دامنه کوه‌ها و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در پی صدور هشدار سازمان هواشناسی و اداره‌کل مدیریت بحران فارس به خبرنگار ایسنا گفت:‌ آماده‌باش سراسری کلیه نیروهای امدادی استان صادر شده است.

حسین درویشی ادامه داد: همچنین کلیه پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در فارس به حالت آماده‌باش با وضعیت قرمز در آمده‌اند و تجهیز انبارهای امدادی به ویژه در مناطق مورد نظر این پیام هشدار بخش دیگری از اقدامات هلال احمر استان فارس است.

وی  با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در فارس نیز در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: پیش از این نیز بررسی و آماده‌سازی تجهیزات تخصصی سیلاب در کلیه مناطق فارس نیز انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha