• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402082820815
  • خبرنگار : 50037

معاون وزیر بهداشت:

۲۵ درصد بیمارستان‌های کشور، آموزشی است

۲۵ درصد بیمارستان‌های کشور، آموزشی است

ایسنا/همدان معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از ۱۱۰۰ بیمارستان سطح کشور ۲۵۰ بیمارستان برابر با ۲۵ درصد جزو بیمارستان‌های آموزشی هستند، گفت: بیمارستان قائم (عج) اسدآباد نیز قابلیت بیمارستان آموزشی شدن را دارد.

 ابوالفضل باقری‌فرد امروز،۲۸ آبان در سفر نیم‌روزه خود به شهرستان اسدآباد و افتتاح سه طرح پزشکی در این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در یک منطقه محروم واقع شده و این دانشکده از رشته پرستاری شروع کرده و هم اکنون دارای پنج رشته تحصیلی است که از این تعداد رشته‌های تحصیلی دو رشته جدید شامل مامایی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی به تازگی به تعداد رشته های تحصیلی این دانشکده اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشته‌هایی که دانشکده علوم پزشکی دارد، طبق ضوابط جدید وزارت بهداشت بیمارستان قائم(عج) این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان آموزشی را داراست و تحقق این اتفاق تبعات خوبی برای این بیمارستان خواهد داشت و از طرفی دانشجویان برای آموزش در همین بیمارستان می‌توانند آموزش ببینند و دیگر نیاز به تردد آنها به بیمارستان‌های آموزشی همدان و سایر شهرستان‌های اطراف نیست.

باقری‌فرد ادامه داد: برای بحث تبدیل بیمارستان قائم(عج)  اسدآباد به بیمارستان آموزشی، در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی این شهرستان درخواست داده‌ ضمن اینکه الزامات این موضوع را دارد و برای این امر داشتن حداقل سه رشته تحصیلی جزو الزامات بوده که دانشکده علوم پزشکی در این رابطه دارای چهار تا پنج رشته تحصیلی است و امیدواریم در اولین جلسه شورای گسترش، آموزشی شدن این بیمارستان هر چه سریعتر  تصویب شود.

وی با اشاره به مزایای متعدد آموزشی شدن بیمارستان خاطرنشان کرد: تبدیل هر بیمارستان به بیمارستان آموزشی موجب کاسته‌ شدن بها و هزینه‌های آب، برق و گاز بیمارستان بوده و علاوه بر آن دانشجویان برای آموزش در عرصه و برای استفاده از بیمارستان آموزشی نیاز به خروج از شهر و تردد به سایر شهرها ندارند.

باقری‌فرد در ادامه با اشاره به افتتاح سه طرح پزشکی در بیمارستان قائم(عج) این شهرستان شامل واحد سونوگرافی دولتی، واحد ماموگرافی و نیز واحد رادیوگرافی پانورامیک (OPG)  یادآور شد: این طرح های پزشکی افتتاح شده در بیمارستان قائم(عج) اسدآباد جزو خط اول دستگاه‌های پیشگیری و درمان برای خدمات رسانی به مردم بوده و از سفر بی مورد مردم به شهرهای اطراف جلوگیری خواهد کرد.

معاون آموزش وزارت بهداشت مطرح کرد: وجود یک دستگاه سونوگرافی دولتی برای شهرستان اسدآباد کافی نیست و با توجه به افتتاح و بهره برداری امروز نخستین دستگاه سونوگرافی بیمارستان اسدآباد مقرر شد که از طریق وزارت بهداشت کمک کرده و دستگاه دوم سونوگرافی دولتی را هم به این بیمارستان تحویل دهیم تا با این اقدام نوبت سونوگرافی مردم کوتاه شده و مجبور به مراجعه به بخش خصوصی نباشند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هر روز از نظر کمیت و کیفیت و نیز  ارتقاء رشته‌های تحصیلی از پیشرفت دوچندانی برخوردار شود، گفت: در حال حاضر ساختمان دانشکده پرستاری اسدآباد نیز در حال احداث بوده که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha