• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402082920966
  • خبرنگار : 50035

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی همدان:

عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در دستور کار قرار گرفت 

عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در دستور کار قرار گرفت 

ایسنا/همدان مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر این آفت در برخی از استان‌های جنوبی کشور دیده شده است.

شهرام پیشه‌ور از برگزاری دوره آموزشی ردیابی و شناسایی آفت کرم برگخوار پاییزه خبر داد و اظهار کرد: آفت کرم برگخوار پاییزه یک آفت با دامنه تغذیه وسیع با ۸۰ میزبان است. 

وی با بیان اینکه ذرت، سیب زمینی، گوجه‌فرنگی، سویا، سیر، پیاز، یونجه، بادام‌زمینی، پنبه، یونجه، لوبیا، چغندرقند و موز از مهمترین میزبان‌های این آفت به شمار می‌روند، افزود: با وجود هشدارهای صادر شده در سال ۹۸ این آفت مهرماه امسال برای نخستین‌بار در مزارع ذرت استان کرمان گزارش شده است. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: در حال حاضر این آفت در برخی از استان‌های جنوبی کشور دیده شده، از همین رو روش شناسایی و نحوه ردیابی در دستور کار آموزش قرار گرفته است. 

وی با تأکید بر اینکه این آفت قدرت خسارت‌زایی بالایی دارد، گفت: همدان‌جزو استان‌هایی است که میزبانان اصلی این آفت کشت و کار می‌شود، بنابراین دستورالعمل شناسایی و ردیابی صادر و به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده است. 

پیشه‌ور به برگزاری دوره آموزشی با شرکت کارشناسان حفظ نباتات و دستگاه‌های ذی‌ربط اشاره کرد و گفت: چگونگی خسارت‌زایی، نحوه شناسایی و روش ردیابی طی کارگاه آموزشی بررسی و آموزش داده شده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، وی بیان کرد: خوشبختانه استان همدان سردسیر است و عملیات ردیابی و شناسایی به سال آینده موکول می‌شود به طوری که در این فرصت هماهنگی به منظور ردیابی این آفت اقدامات لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha