• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402082921078
  • خبرنگار : 50635

معاون فنی هواشناسی هرمزگان خبرداد:

موج بارشی در حال نزدیک شدن به غرب هرمزگان

موج بارشی در حال نزدیک شدن به غرب هرمزگان

ایسنا/هرمزگان معاون فنی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: موج بارشی در حال نزدیک شدن به غرب استان هرمزگان است و تا ساعاتی از شب در مناطق غربی استان و خلیج‌فارس و محوده تنگه هرمز پیش‌بینی وقوع رگبار و باران شده است.

کیانوش عارفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به پیش‌بینی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی امروز با نزدیک شدن موج بارشی به مناطق غربی استان هرمزگان، اظهار کرد: در سمت غرب استان هرمزگان شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود و تا ساعاتی از شب در مناطق غربی استان و خلیج‌فارس و محدوده تنگه هرمز، پیش‌بینی وقوع رگبار و باران شده است.

وی با ذکر این نکته که در مناطق دریایی استان نیز افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد، عنوان کرد: شدت وزش بادهای جنوب شرقی در مناطق شمالی و غربی خلیج فارس قابل ملاحظه خواهد بود و سبب ناایمن شدن تردد های دریایی می‌شود.

معاون فنی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، با اشاره به کاهش نسبی دما در طول روز، خاطرنشان کرد: تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان طی روز جاری خطرناک محسوب می‌شود و از تردد در این محدوده خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در جزایر غربی استان هرمزگان نیز صورت گیرد.

عارفی، با ذکر این نکته سه‌شنبه سی آبان‌ماه نیز در مناطق غربی رگبار باران و رعد برق پیش‌بینی می‌شود، مطرح کرد: مناطق دریایی خلیج‌فارس، محدوده تنگه هرمز و مناطق مرکزی استان هرمزگان در روز سه‌شنبه دچار رگبار باران و رعد و برق به همراه تند باد لحظه‌ای خواهد شد.

وی، ضمن تاکید بر لزوم محافظت کشاورزان از محصولات کشاورزی خود در برابر وقوع احتمالی تندباد و تگرگ، اظهار کرد: مردم در این مدت از قرار گیری در حاشیه و مسیر رودخانه‌های فصلی به ویژه در نقاط غربی هرمزگان خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha