• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402082921285
  • خبرنگار : 71451

خانواده شهدا گفتمان حاکم بر جامعه را تغییر دادند

خانواده شهدا گفتمان حاکم بر جامعه را تغییر دادند

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان گفت:خانواده شهدا گفتمان حاکم بر جامعه را به گفتمان ایثار تبدیل کردند. چنانچه همان حس فداکاری و ایثار را در اتفاقات امروز جامعه نیز به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایسنا، مریم مجتهدزاده در همایش سفیران پیام‌آور عاشورا که با حضور خواهران شهدا و به همت این سازمان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، با تبیین نقش زنان در دفاع مقدس بیان کرد: خواهران ما در طی هشت سال دفاع مقدس توانستند با حمایت از برادران این راه را ادامه دهند. خانواده شهدا گفتمان حاکم بر جامعه را به گفتمان ایثار تبدیل کردند. چنانچه همان حس فداکاری و ایثار را در اتفاقات امروز جامعه نیز به نمایش گذاشتند. مشارکت و همدلی و همیاری خواهران شهدا در اتفاقاتی نظیر کرونا مثال زدنی بود همچنین دیدار با جانبازان و مدافعان امنیت و خانواده هایشان باعث ایجاد حس امید در آن‌ها بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس همچنین ضمن تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت و تسلیت به مناسبت شهادت زنان و کودکان غزه، خاطرنشان کرد: پیش بینی نابودی اسراییل در آینده نزدیک برای برخی غیر قابل باور بود، اما مقاومت مردم غزه ثابت کرد که رژیم صهیونیستی واقعا از خانه عنکبوت سست‌تر است.

در ادامه نرگس قدیریان فعال سیاسی و فرهنگی و همسر سفیر ایران در لبنان گفت: ما در مقابل یک جریان شیطانی در جهان قرار داریم که رهبری آن با آمریکاست. اسراییل برحسب عادت همه امور را پیش بینی، مراقبت و عملیات جاسوسی را انجام می‌دهد و ضربه می‌زند، اما حمله حماس به اسراییل یک غافلگیری بزرگ برای این رژیم بود.

این فعال سیاسی و فرهنگی یادآور شد: حمله حماس به رژیم اشغالگر یک حرکت کاملا فلسطینی، بکر و بومی بود. این عملیات یک ضربه بزرگ امنیتی، نظامی و حیثیتی برای اسراییل محسوب می‌شود.

در ادامه دکتر فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: عاملی که جمع زنان انقلابی و کنشگر را دور هم جمع می‌کند رویکرد و نگاهی است که حضرت امام (ره) نسبت به حضور و نقش آفرینی زنان داشتند.

وی بیان کرد: تداوم پیام آوری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل جدید مسئله جدی است که ما با آن مواجهیم. قطعا خانواده‌های معظم شهدا با پشتوانه، توان و رویکردی که دارند میتوانند روشنگری نسل جدید را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha