• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082921459
  • خبرنگار : 71457

درخواست رام‌الله برای توقف تجاوز، کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه

درخواست رام‌الله برای توقف تجاوز، کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین مجدداً خواسته خود را برای توقف تجاوزات و کشتارهای جمعی و نسل کشی که توسط ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم نوار غزه از جمله کشتار کودکان، زنان، افراد مسن و غیرنظامیان صورت می‌گیرد، مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در آغاز جلسه دولت در شهر رام‌الله گفت: نیروهای اشغالگر با هدف کشتار و با روحیه انتقام جویی و با انگیزه کوچاندن، دست به کشتار مردم فلسطین می‌زنند، اما مردم ما با وجود درد، رنج و خون‌های ریخته شده در غزه در مقابل این کوچ اجباری مقاومت می‌کنند.

وی افزود: با وجود هولناک بودن آنچه در غزه رخ می‌دهد، اما برخی کشورها همچنان با آتش‌بس مخالفت می‌کنند که این امر اسرائیل را به کشتار بیشتر تشویق می‌کند و نشان از فقدان قوانین بین‌المللی بشردوستانه و بی‌اعتنایی به همه معاهدات بین‌المللی دارد.

نخست وزیر به همه صداهایی که در همه پایتخت‌ها و شهرها و مناطق جهان فریاد «نه به جنگ» و «بله به توقف کشتار و تجاوز به مردم فلسطین» سر دادند، درود فرستاد.

اشتیه از سازمان ملل متحد و صلیب سرخ خواست تا مسؤولیت خود را بر عهده گرفته و صدای خود را در برابر اقدامات سرکوبگرانه و تلافی جویانه علیه زندانیان بلند کرده و برای توقف این مجازات و شکنجه تلاش کنند.

وی به نمایندگی از محمود عباس، رئیس تشکیلات و به نمایندگی از دولت، از مردم فلسطین خواست استوار و ثابت قدم باشند و شایعات را رد کنند و در پی هیچ تلاشی برای تضعیف مصونیت ملی خود کشیده نشوند.

اشتیه گفت: طرفی که شایعه پراکنی می‌کند و ایجاد اغتشاش می‌کند، اشغالگر و ابزارهای آن است، از شما می‌خواهم که ثابت قدم باشید و با صاحبان نیت‌های سوء تعامل نکنید، مردم ما در سرزمین خود ثابت قدم خواهند ماند و ما شرایطی که دشواری‌اش کمتر از اینها نبوده است، پشت سر گذاشته‌ایم، آرمان ما ادامه دارد و مبارزه ما تا بیرون راندن اشغالگر و تأسیس کشور مستقل که غزه و کرانه باختری در آن متصل باشند با پایتختی قدس و همراه با بازگشت آوارگان ادامه داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha