• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402082921467
  • خبرنگار : 50294

آبگرفتگی خیابان‌های سنندج پس از بارندگی

آبگرفتگی خیابان‌های سنندج پس از بارندگی

ایسنا/کردستان ورود سامانە بارشی از دوشنبە شب بە استان کردستان و ورود ابرهای باران‌زا، شوق توام با نگرانی آبگرفتگی خیابان‌ها و کوچەهای شهر را بە دنبال داشت.

شروع بارش رگباری باران پاییزی در استان کردستان بە ویژە شهر سنندج، داستان آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها و کوچەها را بار دیگر تکرار کرد و در برخی از نقاط مشکل تردد را دشوار کرد.

ایجاد آبگرفتگی در برخی از نقاط شهر سنندج بار دیگر انگشت اتهام سنندجی‌ها را بە سوی شهرداری‌ دراز کرد، بە گونەای کە این موج نارضایتی بە فضای مجازی هم کشیدە شد و شهروندان با انتشار عکس و فیلم‌هایی از آبگرفتگی برخی خیابان‌ها خبر دادند.

در همین راستا معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در مواقع بارانی نیازمند همکاری بیشتر شهروندان با مجموعە شهرداری هستیم.

عرفان فتحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی یک سال گذشتە حدود ٥۲ مسیر از معابر پرخطر شهر سنندج در بحث آبگرفتگی شناسایی و خوشبختانە ۳۲ مسیر شامل سەراە ادب، اول پل بهاران، خیابان انقلاب، نایسر، کمربندی آبیدر و ... رفع خطر شدە و از قبل تمهیدات لازم برای آن‌ها اندیشیدە شدە است.

وی عنوان کرد: باتوجە بە اینکە فصل برگ‌ریزان در استان کردستان امسال دیرتر شروع شد، یکی از مشکلات موجود بحث جمع‌آوری برگ‌ها در سطح شهر است.

فتحی بیان کرد: باتوجە بە اینکە احتمال حجم آبگرفتگی در بارندگی‌های شدید بسیار است در اغلب نقاط همکاران در سطح شهر مشغول فعالیت و ارائە خدمت بە مردم هستند؛ لذا خواهشی کە از مردم داریم این است کە از پارک خودروهای خود بر روی کانال‌های آبی سطح شهر جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: پارک خودروها برروی کانال‌ها سبب مسدود شدن کانال و مانع از عبور باران و در نتیجە آبگرفتگی معابر خواهد شد.

فتحی، بحث جمع‌آوری زبالە‌های سطح شهر را در امر آبگرفتگی دخیل دانست و از شهروندان خواست تا زبالەهای خود را در ساعت معینی از شب بیرون بگذارند؛ زیرا عدم بیرون گذاشتن بە موقع زبالەها و قرار گیری آن‌ها بر روی جدول‌ها و کانال‌ها سبب مسدود شدن و در نهایت آبگرفتگی معابر خواهد شد.

وی ادامە داد: همچنین مسدود کردن جداول کنار خیابان توسط منازل مسکونی نیز سبب گرفتگی جدول‌ها و در نهایت آبگرفتگی کوچەها و محلات خواهد شد.

فتحی در پایان یادآور شد: بالغ بر ۱۰ نقطە از سطل آشغال‌های سطح شهر مکانیزە و سطل‌های پلاستیکی حذف و سطل‌های فلزی و حجم دار جایگزین آن شدە است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha