• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402082921672
  • منبع : فضای مجازی

کارشناسان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کردند

ادعاهای دروغین غرب درباره حقوق‌بشر و سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه

ادعاهای دروغین غرب درباره حقوق‌بشر و سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه

کارشناسان مسائل بین‌الملل با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کردند که در جریان تحولات غزه، ادعاهای دروغین برخی کشورهای غربی در ارتباط با موضوع حقوق‌بشر به خوبی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در روز یکشنبه و در سخنانی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه در جمع فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا تاکید کردند که قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از عملکرد مقامات برخی از کشورهای غربی در مورد جنایت‌های جنگی رژیم اسرائیل در غزه و حمایت پیدا و پنهان آن‌ها از نسل‌کشی صورت گرفته در غزه توسط صهیونیست‌ها، به این موضوع اشاره کردند که یکی از حقایقی که قضایای غزه برای افکار عمومی جهان روشن کرد، طرفداری سران کشورهای غربی از تبعیض نژادی است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در این ارتباط رژیم صهیونیستی را مظهر تبعیض نژادی خواندند و گفتند: صهیونیست‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه آحاد بشر را نژاد پَست به حساب می‌آورند و به همین دلیل است بدون احساس ناراحتی وجدان، چندین هزار کودک را به قتل رسانده‌اند.

ایشان تاکید کردند: هنگامی که رئیس‌جمهور آمریکا، صدراعظم آلمان، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس، با آن همه ادعا از چنین رژیم نژادپرستی حمایت و به آن کمک می‌کنند، به معنای طرفداری این آقایان از تبعیض نژادی به‌عنوان نفرت‌انگیزترین مسائل دنیا است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مردم اروپا و آمریکا نیز باید تکلیف خود را با این وضعیت روشن کنند و نشان دهند که طرفدار تبعیض نژادی نیستند.  

ادعاهای دروغین غرب درباره حقوق‌بشر و سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه
سخنرانی اخیر رهبر انقلاب

در ارتباط با این بخش از سخنان مقام معظم رهبری، «محسن پاک‌آیین» یک دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از مردم اروپا قابل توجه است؛ آن‌ها باید تکلیف خود را با کشورهایی مثل آلمان، انگلیس و فرانسه که  از رژیم نژاد پرست اسرائیل حمایت می‌کنند، روشن کنند. نتانیاهو صریحا گفت که صهیونیست‌ها نژاد برتر و مردم غزه نژاد پست هستند و باید کشته شوند، این نژاد پرستی محض است، چرا تکلیف خود را مشخص نمی‌کنند. این کشورها ظاهرا مخالف نژاد پرستی هستند اما علنی دارند از رژیم صهونیستی  حمایت می‌کنند.

«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا نیز با بیان اینکه در جریان تحولات اخیر ادعاهای دروغین و دوگانه برخی از کشورهای غربی در ارتباط با موضوع حقوق‌بشر نیز به خوبی به نمایش گذاشته شد، گفت: ما اکنون می‌بینیم که برخی از کشورهای غربی به‌رغم اینکه همواره برابر کوچکترین موضوعی بحث حقوق‌بشر را مطرح می‌کنند در برابر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند و به‌رغم فشارهای افکار عمومی‌شان به حمایت از این رژیم در حوزه‌های مختلف از جمله تامین غذا و کالا ادامه می‌دهند که در این ارتباط می‌توان به استرالیا اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، نکته دیگری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود درباره قضایای غزه به آن اشاره کردند، موضوع ناکامی نظامی و عملیاتی رژیم صهیونیستی بود.

ایشان در این ارتباط گفتند: رژیم صهیونیستی به رغم بمباران‌های گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمین‌گیر کردن آن‌هاست اما با گذشت بیش از ۴۰ روز و با به‌کارگیری همه توان نظامی خود، هنوز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

رهبر انقلاب بمباران وحشیانه بیمارستان‌ها و زنان و کودکان در غزه را نشانه عصبی بودن شدید سران رژیم صهیونیستی از شکست خود دانستند و افزودند: شکست رژیم صهیونیستی در غزه، یک واقعیت است و پیشروی و ورود به داخل بیمارستان‌ها و یا خانه‌های مردم، پیروزی نیست زیرا پیروزی به معنای شکست دادن طرف مقابل است که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد و در آینده هم نخواهد توانست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید براینکه ابعاد این نتوانستن فراتر از رژیم صهیونیستی است، گفتند: این نتوانستن به معنای نتوانستنِ آمریکا و کشورهای غربی نیز است و اکنون همه دنیا با این حقیقت مواجه شده است که یک رژیم ِ دارای امکانات و تجهیزات مفصل و پیشرفته نظامی نتوانسته است بر طرف مقابل خود که هیچ یک از این امکانات را ندارد، غلبه کند.

ادعاهای دروغین غرب درباره حقوق‌بشر و سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه
بمباران غزه

در ارتباط با این بخش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی محسن پاک آیین به ایسنا می‌گوید: همان‌طور که رهبری تاکید کردند، شکست رژیم صهیونیستی در جریان تحولات اخیر یک واقعیت انکار نشدنی است. آن‌ها هم در زمین و هم در رابطه با جنایاتی که علیه مردم غزه انجام دادند و ویرانی که به جا گذاشتند حیثیت و اعتبار این رژیم در دنیا و حامیان این رژیم را از بین بردند.

«فرشید باقریان» دیگر کارشناس مسائل بین‌الملل  نیز در تحلیل خود از شرایط کنونی رژیم صهیونیستی  پس از  انجام عملیات ۷ اکتبر توسط حماس در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اسرائیلی که از این جنگ بیرون خواهد آمد، دیگر اسرائیل قبل نخواهد بود و شکست خورده است.

باقریان در این ارتباط یادآور شد: در هفته اول جنگ، تمام رهبران سیاسی جهان به نوبت به اسرائیل و تل‌آویو سفر کرده و ابراز ارادت می‌کردند. همین‌ها به تدریج از موضع خودشان برگشتند، درواقع پروژه این بود ظرف یک هفته با حمایت‌های سیاسی، مالی و نظامی به اهداف خود برسند.

وی تاکید کرد: در واقع تصور می‌کردند ظرف یک هفته حماس از بین می‌رود اما پیش‌بینی دکترینی که حماس انجام داده بود دقیق‌تر بود و امروز شاهد هستیم چگونه رویکرد جهان تغییر کرد و واژه‌هایی مانند آتش بس ۵ روزه، توقف جنگ و... اعتبار یافت. ما بعد از این جنگ یک اسرائیل ضعیف شده و رسوا خواهیم داشت

«حسن هانی‌زاده» دیگر کارشناس مسائل منطقه و فلسطین نیز در این رابطه به ایسنا گفت: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد، اما با گذشت ۶ هفته ابتکار عمل میدانی در دست حماس و جهاد اسلامی است.

این کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: این ابتکار عمل طوری است که حماس و جهاد اسلامی با ارسال پیامی برای سید حسن نصرالله از ایشان خواستند که به جنگ ورود پیدا نکند، حزب‌الله در همان هفته اول می‌خواست وارد جنگ شود، اما چون ابتکار دست حماس و جهاد اسلامی است، بعدا مقامات رژیم صهیونیستی مدعی می‌شوند که شکست ارتش صهیونیستی به خاطر گستردگی جبهه جنگ از سوی طرف‌های مقاومت بوده است در حالی که جهاد و حماس این شکست را به اسرائیل تحمیل کردند.

وی تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد دو هزار تن از سربازان اسرائیلی کشته شدند و هفت هزار نفر زخمی شدند و ۱۸۰ تانک پیشرفته نیز تا کنون منهدم شده است و این آسیب جدی بر پیکره ارتش صهیونیستی است، اما رژیم صهیونیستی از شیوه کشتار جمعی و نسل کشی استفاده می‌کند تا تحرک میدانی حماس و جهاد اسلامی را فلج کند.

ادعاهای دروغین غرب درباره حقوق‌بشر و سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه
نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در عربستان

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در بخشی دیگر از بیانات خود در جریان این بازدید، همچنین وظایف و عملکرد دولت‌های مسلمان نیز افزودند: برخی دولت‌های اسلامی به ظاهر در مجامع، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و برخی هم تاکنون محکوم نکرده‌اند اما این، قابل قبول نیست. کار اصلی آن است که شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود و دولت‌های اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به این رژیم شوند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت‌های اسلامی حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و ملت‌ها هم باید با ادامه تجمعات و تظاهرات خود، نگذارند مظلومیت ملت فلسطین فراموش شود.

در ارتباط با این بخش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت :متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی از جمله جمهوری آذربایجان، ترکیه و امارات به‌رغم برخی از ادعاهایی که در حمایت از مردم فلسطین و یا غزه در رسانه‌ها و یا افکار عمومی مطرح می‌کنند، همچنان جزو شریان‌های اصلی برای تامین انرژی و کالا برای رژیم صهیونیستی هستند.

وی ادامه داد : مقام معظم رهبری در سخنرانی روز یکشنبه خود و همچنین در چند سخنرانی پیشین‌شان در ارتباط با موضوع غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر این موضوع تاکید داشتند که باید کشورهای اسلامی اقدام عملی و موثر در ارتباط با حمایت از فلسطین انجام دهند، از جمله اینکه کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند و یا از ارسال انرژی و دارو به این رژیم که در حال حاضر با بحران چند لایه از جمله اقتصادی روبرو است خودداری کنند.

سیدافقهی با بیان اینکه برخی از کشورهای اسلامی و عربی چون بحرین، امارات، مصر، سودان، ترکیه و آذربایجان و قزاقستان دارای مراودات سیاسی و بعضا اقتصادی با رژیم صهیونیستی هستند، اظهار کرد: این کشورها حداقل می‌توانند با توجه به فشارهای افکار عمومی‌شان اسرائیل را در ارتباط با قطع روابط سیاسی و اقتصادی تهدید کنند و در این ارتباط به این رژیم هشدار دهند ولی متاسفانه بعضا می‌بینیم که این دولت‌ها به‌رغم خواسته‌های ملت‌های خود همچنان به همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با این رژیم ادامه می‌دهند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: متاسفانه همانطور که اشاره شد برخی از سران کشورهای اسلامی به‌رغم شعارها و صحبت‌های قشنگی که در حمایت از فلسطین مطرح می‌کنند حاضر به پرداخت هزینه برای دفاع از فلسطین نیستند.

حسن هانی زاده نیز در این ارتباط تصریح کرد: در گذشته هم مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان درخواست کردند که کشورهای عربی و اسلامی رابطه خود را قطع کنند و به دلیل کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل برای مدتی صادرات نفت و گاز به غرب و آمریکا قطع شود که می‌تواند حرکتی کاملا انسانی و اسلامی در برابر جنایات اسرائیل باشد.

هانی‌زاده تاکید کرد سخنرانی رهبر انقلاب و درخواست برای قطع رابطه و تحریم کالا در چارچوب یک نگاه انسانی و اسلامی است که ایشان به مردم غزه دارند. متاسفانه کشورهای اسلامی گامی عملی برای پایان دادن به خشونت در غزه از سوی اسرائیل برنمی‌دارند در حالی که این کشورها می‌توانند با امکاناتی که دارند مانع ادامه جنگ شوند.

ادعاهای دروغین غرب درباره حقوق‌بشر و سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه
بمباران غزه

محسن پاک‌آیین نیز در این ارتباط به ایسنا گفت: همان طور که رهبری گفتند برخی کشورها این جنایت را محکوم و برخی این کار را نکردند اما این اصلا کافی نیست. با محکوم کردن این جنایات مسئولیت کشورهای اسلامی انجام نشده و آن‌ها کماکان باید در این رابطه به وظایف اساسی خود بپردازند.

وی ادامه داد: در وهله اول باید کشورهایی که نفت و گاز به رژیم صهیونیستی می‌فروشند و موتور جنگی این رژیم را روشن می‌کنند از فروش آن خودداری کنند؛ قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه و یکی از کشورهای آفریقایی فروشندگان اصلی نفت و گاز به اسرائیل هستند و در جنایات این رژیم شریک هستند. این رفتار و بی‌تفاوتی در تاریخ باقی می‌ماند که اسرائیل به کمک کشورهای اسلامی بود که غزه را ویران کرد و بیش از ۱۳ هزار نفر را که تا الان شاهد آن هستیم، به شهادت رساند و خسارات زیادی را به مردم این منطقه تحمیل کرد.

به گزارش ایسنا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بین الملل با گذشت ۴۶ روز آغاز عملیات طوفان الاقصی ، رژیم صهیونیستی در این مدت نتوانسته در حوزه نظامی به موفقیت قابل توجهی در مواجه با جریان مقاومت در فلسطین دست پیدا کند  و در طول این مدت  صرفا با انجام عملیات های کور و هدف قرار دادن غیر نظامیان تلاش کرده که بر  شکست امنیتی، نظامی اطلاعاتی و سیاسی خود در عملیات ۷ اکتبر سرپوش بگذارد و هیبت از دست رفته خود در ابن عرصه ها تا حدودی جبران کند موضوعی که تاکنون نتوانسته در ارتباط با ان حتی به یک موفقیت نسبی دست پیدا کند و در تنها چیزی که به موفقیت رسیده قتل عام مردم غزه است .

کشورهای اسلامی و مسلمان نیز در طول  چند هفته گذشته با برگزاری نشست هایی همچون اجلاس اظطرای مشترک سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و انتشار بیانیه‌ها در محکومیت جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در عزه بر ضرورت ایجاد آتش‌بس فوری در این منطقه تاکید کرده‌اند ولی قطعا انتظار ملت مسلمان فلسطین از کشورهای اسلامی فراتر از برگزاری چند نشست و صدور قطعنامه است و آن‌ها این انتظار به حق را از دولت‌های مسلمان و اسلامی دارند که از توانایی‌های ملی خود برای تحت فشار قردادن رژیم صهیونیستی استفاده کنند و در زمینه انجام مبادلات تجاری با تل‌آویو و ارتباطات سیاسی و دیپلماتیک با آن تجدید نظر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۰۷:۱۷

ید الله فوق ایدیهم دست خدا بر سر ماست - خامنه‌ای رهبر ما است. خدا را صد هزاران مرتبه شکر گزارم به خاطر نعمت رهبری ولایت فقیه و به واسطه دفاع ولایت مدارانه ایشان از مظلومیت قهرمان غزه و فلسطین و مسئولیت مسجدالاقصی مبارک. مردم زیبای غزه قهرمان بالاخص کودکان عزیز غزه( قال الله تعالی فی القرآن '' ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ﴿۱۴﴾)تصاویر شما و داستان جنایات ضد بشری بر علیه شما توسط انسانیت آزاده دنیا با وجود سانسور شدید خبری توسط شبکه های پروپاگاندا استعمارگر آمریکایی متحدان فرعون معاصر نتانیاهو کودک کش در تمام دنیا توسط محور خبری طرفدار انسانیت در اختیار افکار عمومی جهان قرار می گیرد و عدالت جهانی برای احقاق حقوق غزه روز به روز به پا خواسته است تا با کمک محور مقاومت اسلامی در جهان اسلام لبیک گویان به کمک انسانیت بر پا خواسته تا فلسطین و فلسطینیان اسیر که در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی اسرائیل چه در غزه و چه در سرزمین های اشغالی فلسطین آزاد گرداند و هر چه زودتر از دست ظلم نتانیاهو و متحدانش آزاد گرداند و به پاسداشت خون شهدا نه تنها اعلام عدالت خواهی کرده بلکه آن را اجرا و رضایت پیامبر اسلام حضرت محمد صلوات الله خواهد شد.