• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402082921697
  • خبرنگار : 50649

رستم، فیروزآباد و قیر و کارزین؛ در صدر بیشترین میزان بارش امروز در فارس

رستم، فیروزآباد و قیر و کارزین؛ در صدر بیشترین میزان بارش امروز در فارس

ایسنا/فارس مدیر کل هواشناسی استان فارس بالاترین میزان بارش باران امروز، ۲۹ آبان را تا ساعت۱۸:۳۰ به ترتیب در شهرستان‌های رستم، فیروزآباد، قیر و کارزین، کازرون، نورآباد و کوهچنار اعلام کرد.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت بارش رحمت الهی در استان فارس گفت: همان‌طور که از قبل هشدار نارنجی هواشناسی داده بودیم، سامانه بارشی از ابتدای صبح امروز، ۲۹ آبان‌ماه در استان شروع به بارش کرد.

وی با بیان اینکه بحمد الهی بارش رحمت الهی در اکثر شهرستان‌های استان فارس امروز داشتیم، گفت: در فعالیت این سامانه تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز در شهرک گلستان شیراز ۱۳.۴ میلی‌متر باران، شیراز ۴.۱۵ میلی متر، سپیدان ۶.۵ میلی متر، فیروزآباد ۳۱.۸، ایستگاه چهارطاق رستم ۴۹ میلی‌متر، ایستگاه فهلیان ۳۸ میلی متر، مشایخ ۳۲.۵، جوزار ۳۳ میلی متر و در امیر ایوب مربوط به شهرستان رستم بیشترین بارش، ۷۰ میلی‌متر بوده است.

حقیقت تصریح کرد: بدین ترتیب بیشترین میزان بارش سامانه فعلی مربوط به ترتیب مربوط به شهرستان‌های رستم، فیروزآباد، قیر و کارزین، کازرون، نورآباد و کوهچنار تا ساعت ۱۸:۳۰ بوده است که قطعاً این اعداد تا فردا تغییر خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی فارس کمترین بارش را مربوط به شهرستان‌های جنوبی مثل، لار، لامرد، مهر، گراش و خنج عنوان کرد و گفت: فعلاً بارشی در این شهرستان‌ها نداشتیم و امیدواریم تا قبل از ظهر فردا بارش رگباری در این مناطق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا اواخر وقت امشب در استان وجود دارد، افزود: اکنون در شیراز، مرودشت، زرقان و بسیاری از شهرهای شمالی استان فارس بارش شدید است و امیدواریم این سامانه تا نیمه‌های امشب در استان فعال باشد.

حقیقت بیان کرد: فعالیت این سامانه به سمت مناطق جنوبی حرکت خواهد کرد تا فردا هم بارش‌هایی در این مناطق داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین سردترین نقطه استان فارس در امروز را دشت نمدان و شهرستان پاسارگاد با دمای ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه استان را شهرستان خنج با دمای ۲۹ درجه بالای صفر اعلام کرد.

وی در خصوص بارش برف نیز گفت: تاکنون گزارشی از بارش برف در استان فارس نداشته‌ایم شاید در نقطه‌ای بارش برف بوده است که ما ایستگاه نداشتیم اما گزارش برفی که منجر به خسارت شود، نداشته‌ایم.

حقیقت باز هم به کشاورزان توصیه کرد تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی از محصولاتشان انجام دهند و از مردم نیز خواست امشب از سفر غیرضروری به شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، نورآباد، رستم پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۲۲:۵۶

عالی بود متشکرم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۰:۴۲

خوبه بارون برف که

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۰:۳۰

من خاک رستم من شهر رستم من اهل رستم که بهشتی برین است یا همان کالیفرنیای ایران وفارس باران خیلی خوبی بود مخصوصا به نفع کشاورزان که درشرف کشت گندم چنان قوت هموطنان تقریبا یک شبانه روز بارش باران بدون خسارت جانبی را داشتیم خدا را هزار مرتبه شکرگزاریم وانشااله که همچنین این بارش رحمت ادامه داشته باشدالتماس ودعا

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۳:۳۸

خداراشکر