• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402082921739
  • خبرنگار : 30189

قاضی عسکر:

مقاومت امروز مردم غزه از برکات انقلاب اسلامی است

مقاومت امروز مردم غزه از برکات انقلاب اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با اشاره به جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی گفت: با وجود تمام این جنایات و شرایط بغرنج مردم در نوار غزه لیکن این عزیزان با چهره‌هایی مصمّم ایستاده‌اند و کشور خود را ترک نمی‌کنند، این‌ها اثرات و برکات انقلاب اسلامی ایران و توسعه فرهنگ مقاومت است و در نهایت نیز بر اساس بیان نورانی قرآن کریم حق بر باطل پیروز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به همت بنیاد شهید استان تهران طی مراسمی از خادمان ایثارگر آستان‌های مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت امام خمینی(ره) در تالار شیخ صدوق(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر -تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)- به ایراد سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: انسان برخلاف دیگر مخلوقات، آزاد آفریده شده است و خود می تواند راه راست و یا مسیر غلط را انتخاب نماید؛ بر همین اساس همواره در طول تاریخ دو جبهه حق و باطل شکل گرفته و در مقابل هم ایستاده اند.

وی با اشاره به آیه "...و لولَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ..." افزود: عده ای همواره در جبهه حق، در مقابل باطل ایستادگی می کنند و نمی گذارند باطل به اهداف خود برسد، اگر این ها ایثار نمی کردند و جانفشانی نداشتند، به تعبیر قرآن کریم، فساد زمین را دربر می گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نقش افراد ایثارگر را بسیار مهم عنوان کرده و خاطرنشان کرد: معنای کلمه ایثار یعنی مقدم داشتن دیگران بر خود؛ این افراد به تعبیر قرآن رستگاراند و حق بزرگی به گردن همگان دارند در این زمان نیز اگر نبود ایثارگری های رزمندگان اسلام در جبهه ها و دفاع مقدس، وضعیت میهن ما همانند فلسطین و غزه می شد از ابتدای حملات یک ماه گذشته رژیم کودک کش صهیونیستی تاکنون بیش از 7هزار نوزاد و کودک به شهادت رسیده اند و جبهه استکبار همچنان از این تجاوزها حمایت می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به تهدیدات آمریکا و اسرائیل نسبت به کشور تصریح کرد: با رشادت ها و ایثارگری ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام، امروز ما به جایی رسیده ایم که این تهدیدات صرفا محدود به بازی با کلمات و جنگ روانی است و قدرت و عظمت کشور مانع هرگونه دست درازی این دژخیمان به کشورمان است. امروز موشک های نقطه زن ایران می تواند با دقت بسیار بالا اهداف خود را تا چند هزار کیلومتر مورد هدف قرار دهد و این عظمت و پیشرفت ها مرهون ایثارگری های رزمندگان و مردم عزیز کشور و خانواده شهدا است.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به احادیثی در خصوص ایثار و شهادت تصریح کرد: در کلام ائمه معصومین علیهم السلام دو امر ایثار و شهادت را اوج خصلت های اخلاقی برای انسان مسلمان ذکر کرده اند.

وی در پایان با اشاره به جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی تصریح کرد: با وجود تمام این جنایات و شرایط بغرنج مردم در نوار غزه لیکن این عزیزان با چهره هایی مصمّم ایستاده اند و کشور خود را ترک نمی کنند، این‌ها اثرات و برکات انقلاب اسلامی ایران و توسعه فرهنگ مقاومت است و در نهایت نیز بر اساس بیان نورانی قرآن کریم حق بر باطل پیروز خواهد شد.

در انتهای این آیین نورانی از خادمان ایثارگر آستان های مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت امام خمینی(ره) تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha