• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402082921769
  • خبرنگار : 50039

معاون استاندار گلستان عنوان کرد

رونمایی از سند چشم‌انداز توسعه گلستان در سفر رئیس جمهور

رونمایی از سند چشم‌انداز توسعه گلستان در سفر رئیس جمهور

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه سند چشم‌انداز استان در ۳۱ بخش تدوین و تصویب شده است، افزود: این سند همزمان با سفر دوم رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

سیدمهدی مهیایی شامگاه دوشنبه، ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان بر خلاف ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه‌های مختلف، از نظر شاخص‌های توسعه‌ای در میان ۱۰ استان آخر کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کنار ظرفیت‌هایی ارزشمندی همچون «کشاورزی»، یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان «گردشگری» است، ادامه داد: سرانه درآمد سالیانه مردم گلستان نصف میانگین کشوری بوده و برای برون رفت از این شرایط باید طرح‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را اجرا می‌کردیم که با حمایت‌های دولت سیزدهم، اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف برای ارتقای وضعیت اشتغال و اقتصاد استان انجام شده است.

رونمایی از سند چشم‌انداز توسعه گلستان در سفر رئیس جمهور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به اینکه برای این منظور سند چشم‌انداز استان در ۳۱ بخش تدوین و تصویب شده و با حضور دکتر ابراهیم رئیسی از آن رونمایی خواهد شد، افزود: افزایش اعتبارات عمرانی و جذب سرمایه‌گذار از دیگر برنامه‌هایی بوده که با استفاده از همه ظرفیت‌ها در حال انجام است.

وی از جذب بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی، استانی، ملی و منابع سایر وزارتخانه‌ها در دو سال نخست استقرار دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: این رقم در دو سال پایانی دولت دوازدهم چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

مهیایی از کاهش تعداد پروژه‌های نیمه تمام از یک هزار و ۲۰۰ پروژه به کمتر از ۸۰۰ پروژه اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف و اخذ مجوزهای پتروشیمی پس از ۱۷ سال و نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول دو پروژه بسیار مهم عام المنفعه استان گلستان است که با تلاش‌های مستمر و خستگی ناپذیر مدیران استانی و کشوری محقق شد.

وی تعریف پکیج گردشگری برای گلستان را یکی از مهمترین اتفاقات برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان دانست و توضیح داد: در کنار لایروبی خلیج گرگان، مجوزهای لازم برای اجرای پروژه گردشگری جزیره آشوراده اخذ و سرمایه‌گذار بخش خصوصی تله کابین علی آبادکتول مشخص و مجوز تله کابین گرگان و طرح گردشگری آبی سد کبودوال اخذ و آینده روشنی برای استان ترسیم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha