• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402083022064
  • خبرنگار : 50037

نخستین مرکز رشد فناوری سلامت غرب کشور در اسدآباد افتتاح می‌شود

نخستین مرکز رشد فناوری سلامت غرب کشور در اسدآباد افتتاح می‌شود

ایسنا/همدان معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی، دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

دکتر مجید براتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با فراهم کردن الزامات لازم و نیز ارزیابی ارزیابان وزارت بهداشت با پیگیری‌های انجام شده، مجوز مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هفته گذشته از وزارت بهداشت دریافت شد.

وی با بیان اینکه جزو معدود دانشکده‌هایی هستیم که دارای مرکز رشد فناوری سلامت بوده و در غرب کشور نخستین دانشکده‌ای است که موفق به دریافت مجوز راه‌اندازی این مرکز شده است، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز رشد محل استقرار هسته‌های فناور خواهد بود.

براتی بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز رشد اگر دانشجویان، کارکنان دانشکده و حتی افرادی که ایده و طرح‌های فناور داشته باشند، می‌توانند ایده‌های خود را به این مرکز آورده و در شورای فناوری دانشکده ایده‌های فناور آنها مطرح شود و در صورت تصویب به عنوان یک هسته فناور در این مرکز رشد به آنها فضا داده و در آنجا مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: با استقرار این هسته‌های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به تبع سایر مراکز رشد فناوری سلامت حمایت لازم از جمله بودجه‌ای از این واحدهای فناور انجام می‌گیرد و می‌توانند در آن فضا ایده‌های خود را پیگیری کنند و بتوانند محصول ایده خود را تولید داشته باشند و اگر محصول تولید شده آنها دانش‌بنیان باشد، به شرکت دانش‌بنیان تبدیل خواهند شد.

براتی با بیان اینکه شروع یک شرکت دانش‌بنیان از هسته‌های فناور است، مطرح کرد: این مرکز با دعوت از استارت‌آپ‌ها و مشاوران مختلف برای هسته‌های فناور حمایت‌های مختلف مشاوره‌ای نیز انجام خواهد داد ضمن اینکه حمایت‌های مادی و معنوی نیز از این هسته‌های فناور انجام می‌گیرد و با معرفی لازم می‌توانند از طریق صندوق مرکز رشد تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۷:۳۴

اینکه دانشگاه علوم پزشکی اسد آباد موفق به اخذ دریافت مجوز مرکز رشد و فناوری سلامت شده است بسیار قابل تقدیر است . اما اینکه این مرکز‌ بعنوان اولین مرکز فناوری رشد سلامت فناوری سلامت در غرب کشور است اصلا این خبر صحت ندارد لطفاً قبل از درج خبر بیشتر بررسی فرمایید