• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402083022189
  • خبرنگار : 50294

رئیس آموزش وپرورش استثنایی اعلام کرد:

اجرای برنامه آموزشی و تربیتی «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان

 اجرای برنامه آموزشی و تربیتی «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: برنامه آموزشی و تربیتی سودای بندگی با هدف تعمیق ارزش‌های الهی و معارف بلند دینی در ۳۷ مدرسه مستقل و ضمیمه دوره ابتدایی استثنایی استان اجرایی می‌شود.

طالب محمدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن مهم دانستن فرهنگ اقامه نماز و آموزش معارف دینی در مدارس استثنایی اظهار کرد: در راستای تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان‌ساز نماز و نمایان سازی جلوه تمام نما از مظاهر بارز دینی و معنویت، دستورالعمل سودای بندگی در ۱۴۹ کلاس درس مدارس دوره ابتدایی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: اجرای (آموزش عملی نماز و وضو) سودای بندگی  در جهت به کمال رسیدن فضایل اخلاقی از آذرماه آغاز و تا پایان بهمن ماه سال جاری در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه می‌یابد.

محمدی عنوان کرد: در اجرای دستورالعمل"سودای بندگی" نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می گذارد که اجرای طرح سودای بندگی گام موثری در این راستا است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و با تاکید بر اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

محمدی با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha