• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402083022236
  • خبرنگار : 71979

یازدهمین جدایی خطیبی

مرد پایان‌های غیرمنتظره!

مرد پایان‌های غیرمنتظره!

رسول خطیبی با تجربه سه صعود از لیگ دسته اول به لیگ برتر به عنوان سرمربی، در طول دوران مربیگری خود آمار چندان جالبی برجای نگذاشته است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز باشگاه پیکان اعلام کرد قرارداد رسول خطیبی پس از توافق با این مربی فسخ شده و او سمتش را ترک می‌کند. بدین ترتیب خطیبی پس از علیرضا منصوریان به دومین مربی لیگ برتری در فصل جاری تبدیل شد که به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمتش برکنار شده است.

مربی ۴۵ ساله یک مرتبه دیگر پیش از اینکه یک فصل فوتبالی به پایان برسد، سمتش را ترک می‌کند. به همین بهانه نگاهی به کارنامه مربیگری خطیبی خواهیم داشت:

آغاز

خطیبی از سال ۱۳۹۰ به عنوان مربی فعالیت خود را آغاز کرد. او به عنوان مربی-بازیکن در تیم ماشین سازی حضور داشت که تیمش در آستانه صعود به لیگ برتر با تساوی در هفته پایانی مقابل تیم تربیت یزد از صعود بازماند.

گسترش فولاد

خطیبی برای فصل بعد به تیم گسترش فولاد تبریز رفت. او در این تیم هم بازیکن-مربی بود. او از ۱۱ تیر ۱۳۹۱ تا ۵ دی ۱۳۹۲ در این تیم حضور داشت که کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت. او در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ دسته اول جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد و همان سال به عنوان بهترین مربی سال معرفی شد. او در لیگ برتر نتایج قابل توجهی نداشت و پس از آن که طی ۸ بازی متوالی موفق به کسب برد نشد از سمتش کناره‌گیری کرد و استعفای او به سرعت مورد قبول قرار گرفت.

  • بیشتر بخوانید

خطیبی: پیکان قطعا در لیگ برتر می‌ماند

هر وقت پول نیست می‌گویند خطیبی بیا تبریز!

خطیبی در ۱۵ مردادماه سال ۱۳۹۲ در رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر به عنوان بازیکن تعویضی در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل سپاهان به میدان رفت و پس از آن کفش‌هایش را آویخت تا به عنوان سرمربی به کار خود ادامه دهد.

تراکتور تبریز

خطیبی چندماهی از مربیگری دور بود تا اینکه با قرارداد سه ساله در ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ به عنوان سرمربی تراکتور معرفی شد. اگرچه او افق روشنی را در تیم مورد علاقه‌اش به عنوان سرمربی می‌دید اما خیلی زود کنار رفت.

او ۲۲۳ روز در این باشگاه حضور داشت و پس از ۲۲ بازی (۱۱ برد، ۵ تساوی و ۵ شکست) در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ از سمتش برکنار شد. خطیبی با قهرمانی جام شهدا به لیگ برتر وارد شده بود و حتی تا پایان نیم فصل اول هم صدرنشینی را در اختیار داشت اما افت نتایج و اختلاف او با مدیران باشگاه در نهایت منجر به جدایی این مربی شد.

سیاه جامگان

خطیبی برای چند ماه دیگر دور از مستطیل سبز بود تا اینکه با هدایت سیاه‌جامگان مشهد به لیگ برتر بازگشت. بعد از صعود تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد به لیگ برتر رسول خطیبی جانشین رضا مهاجری شد اما بعد از پایان دیدار برابر گسترش فولاد تبریز در هفته چهارم لیگ پانزدهم از ادامه همکاری با این تیم انصراف داد. او ۱۰ تیر ۱۳۹۴ به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد اما تنها ۵۱ روز روی نیمکت آن حضور داشت. او طی ۴ بازی یک برد و سه شکست به دست آورد.

ماشین سازی

او چند ماهی از لیگ دور بود تا اینکه در نیم فصل به ماشین سازی پیوست. تیم تحت هدایت او موفق شد در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته اول با نتیجه سه بر صفر مس رفسنجان را شکست دهد تا پس از ۲۰ سال به لیگ برتر صعود کند و او دومین صعود به لیگ برتر را به عنوان مربی تجربه کند.

او در لیگ برتر  وجود نتایج درخشانی نداشت و طی ۱۲ هفته از مسابقات لیگ برتر تنها ۶ امتیاز به دست آورد که موجب استعفای وی شد و از سمتش کناره‌گیری کرد. او طی ۳۴۳ روز حضور در این باشگاه در ۳۴ بازی رسمی ۱۲ برد، ۹ تساوی و ۱۳ شکست داشت.

دوباره ماشین سازی

پس از جدایی خطیبی، ماشین سازی در مسیر سقوط قرار گرفت و در نهایت دوباره به لیگ آزادگان بازگشت. او در سوم تیرماه ۱۳۹۶ مجددا هدایت این باشگاه را برعهده گرفت. دومین دوره حضور او ۳۶۴ روز طول کشید که طی ۱۷ بازی به ۴ برد، ۵ تساوی و ۸ شکست دست یافت. دومین دوره حضور او در ماشین سازی با صعود به لیگ برتر همراه نبود و او اتفاق خاصی را در این باشگاه رقم نزد.

سه باره ماشین سازی!

در تاریخ ۲۵ خردادماه سال ۱۳۹۸ خطیبی برای سومین بار به عنوان سرمربی ماشین سازی معرفی شد.

او در ماشین‌سازی فصل را با پیروزی مقابل استقلال شروع کرد و تا پایان هفته شانزدهم ۶ پیروزی، ۴ تساوی و ۶ شکست در کارنامه‌اش به ثبت رساند که عملکرد خوبی برای تیم کم‌هزینه و جوان او محسوب می‌شد، اما به صورت توافقی و با رضایت طرفین، به پایان کارش در این باشگاه رسید.

او در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۸ به صورت مجازی از سمتش کناره‌گیری کرد و ۷۲ ساعت پس از آن باشگاه با استعفای او موافقت کرد.

مرد پایان‌های غیرمنتظره!

آلومینیوم اراک

این مربی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ به عنوان مربی این تیم معرفی شد و در لیگ یک به دنبال ماجراجویی جدید بود. آلومینیوم با این مربی به لیگ برتر صعود کرد اما خطیبی این بار با تصمیمی عجیب تیمش را غافلگیر کرد.

او طی ۳۲ بازی به ۱۶ برد، ۱۱ تساوی و تنها ۵ شکست دست پیدا کرده بود اما پس از ۴۱۴ روز حضور در این باشگاه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی تصمیم به جدایی گرفت تا دوباره به تبریز برود. خطیبی در حالی آلومینیوم را رها کرد که این تیم در اولین فصل حضور در لیگ برتر پس از سال‌ها در رتبه ششم جای گرفته بود و شرایط بدی نداشت.

تراکتور

خطیبی علاقه زیادی داشت با توجه به تجاربی که به دست آورده به عنوان یک مربی کارآمد تیم مورد علاقه خود را نجات دهد اما حضور او این بار هم ناموفق بود. او در دوم اسفندماه ۱۳۹۹ مربی تراکتور شد اما تنها ۱۲۸ روز روی نیمکت این تیم حضور داشت. او طی ۱۸ بازی فقط ۵ برد به دست آورد و با توجه به ۹ تساوی و ۴ شکست در هفتم تیرماه ۱۴۰۰ از این تیم جدا شد.

دوباره آلومینیوم!

این سرمربی که علاقه زیادی به حضور مجدد در تیم‌های سابق خود دارد، در هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ به آلومینیوم بازگشت و قراردادی دو ساله امضا کرد. نتایج ضعیفی که او کسب کرد منجر به تصمیم هیات مدیره برای برکناری این مربی شد.

او ۲۲ اسفندماه همان سال با آمار ۷ برد، ۱۱ تساوی و ۴ شکست در ۲۴ بازی تنها ۱۹۵ روز از قرارداد دو ساله‌اش را سپری کرد و با تصمیم باشگاه کنار رفت.

... و پیکان

خطیبی از تابستان سال گذشته از مربیگری فاصله گرفت و در تجربه‌ای جدید به عنوان مدیرعامل باشگاه مس سونگون فعالیت خود را آغاز کرد. از موفقیت‌های مهم این باشگاه با حضور خطیبی می‌توان به قهرمانی در لیگ برتر فوتسال و همچنین صعود به لیگ دسته یک فوتبال اشاره کرد. او خردادماه امسال از سمتش کناره گیری کرد و سپس پنجم تیرماه به عنوان سرمربی پیکان انتخاب شد.

خطیبی در پیکان ضعیف‌ترین آمار دوران مربیگری خود را به دست آورد که طی ۱۰ بازی تنها به یک برد دست یافت و به ۵ تساوی و ۴ شکست رسید.

آمار کلی

خطیبی از آغاز دوران مربیگری خود تا به امروز در ۲۰۴ دیداری که روی نیمکت تیم‌های نامبرده حضور داشته به ۶۸ برد، ۶۹ تساوی و ۶۷ شکست دست پیدا کرده است که آمار موفقی به عنوان یک سرمربی شمرده نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۰:۳۲

تراکتور با خطیبی از دور گروهی آسیا صعود کرد در حالی که با تونی همیشه بین چهار تیم چهارم شده و حذف میشد