• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402083022281
  • خبرنگار : 71614

معرفی دبیر یک بخش نورسیده در جشنواره تجسمی فجر

معرفی دبیر یک بخش نورسیده در جشنواره تجسمی فجر

«کاتبان سوره حمد» از جمله بخش‌هایی است که در دوره جدید به ساختار جشنواره هنرهای تجسمی فجر اضافه شده است؛ دبیر این بخش نیز روز جاری از سوی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شد.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قرار است بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سایر استان‌ها برگزار شود. آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد شنبه، ۱۸ آذرماه تعیین شده است. 

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اما در دوره جدید با ساختار نسبتا جدیدی روبه‌رو و بخش‌های تازه‌ای به آن افزوده شده است.

«کاتبان سوره حمد» یکی از بخش‌های تازه وارد این جشنواره است.

برگزارکنندگان این جشنواره بر این باور هستند که برگزاری چنین نمایشگاهی گامی ضروری از منظر هویت ملی، عیار هنری و نگاه تاریخی است؛ در توضیحاتی درباره بخش «کاتبان سوره حمد» آمده است که «نگارش و کتابت سوره‌ حمد، یکی از مراتب عالی در هنر خوشنویسی به شمار می‌آید که از روزگار کهن تا دوره معاصر جریان دارد. از یک‌سو قرآن کریم با سوره‌ حمد گشوده شده و از منظری دیگر، این سوره در عبادت روزانه‌ مسلمانان تکرار می‌شود. اهمیت سوره حمد (هم از منظر قرآنی و هم از نگاه هنری) به اندازه‌ای است که برگزاری نمایشگاهی مشتمل بر ۱۱۴ سوره حمد، از قدمای خوشنویس تا استادان صاحب‌نام معاصر و انتشار کتاب نفیس آن به طور مستقل، از منظر هویت ملی، عیار هنری و نگاه تاریخی، گامی ضروری به نظر می‌رسد.»

«کاتبان سوره حمد» یکی از بخش‌های غیررقابتی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.

جشنواره هنرهای تجسمی «بخش غیررقابتی» را به موضوعاتی اطلاق می‌کند که رونق رشته‌های بخش‌های اصلی را سبب می‌شود و در ترویج فرهنگ هنرهای تجسمی معاصر ایران و روند کیفی آن تأثیرگذار و نقش‌آفرین است.

بخش‌های غیررقابتی جشنواره شامل شش زیر بخش است که بازار هنرهای تجسمی، مفاخر هنرهای تجسمی، آینه در آینه، کاتبان سوره حمد، دیوارنگاری شهری و پوسترهای فجر (محیطی) را شامل شده است.

روز جاری دبیر بخش‌ «کاتبان سوره حمد» از شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شد و امیر عبدالحسینی ـ دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ـ با صدور حکمی، ایرج نعیمایی را به عنوان دبیر بخش «کاتبان سوره حمد» معرفی کرد؛ نعیمایی ـ خوشنویس ـ در دانشگاه‌هایی چون الزهرا (س) و دانشگاه سوره تدریس کرده است. او دبیر همایش بزرگ کاتبان قرآن کریم، دبیر جشنواره نسخ جهان اسلام، دبیر جشنواره ثلث جهان اسلام، داور همایش خوشنویسی جهان اسلام، عضو شورای هنری هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و... نیز بوده است.

معرفی دبیر یک بخش نورسیده در جشنواره تجسمی فجر

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قرار است با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌ بخش و امیدآفرین برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha