• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402083022320
  • خبرنگار : 71295

خلیج‌فارس همچنان متلاطم است

خلیج‌فارس همچنان متلاطم است

ایسنا/بوشهر سواحل و فراساحل استان بوشهر از امروز تا پایان هفته با وزش بادهای شمالی روی خلیج‌فارس، در اغلب ساعات متلاطم است.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر، با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی (اقدام ضروری) برای سواحل و فراساحل استان بوشهر از اواخر امروز 30 آبان ماه تا اواخر وقت پنج‌شنبه دوم آذرماه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال‌غربی گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج خلیج‌فارس از 120 تا 210 و گاهی تا 270 سانتی‌متر را پیش‌بینی کرد.

با ورود این سامانه جوی احتمال اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

به دریانوردان، خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

خلیج‌فارس همچنان متلاطم است

بررسی نقشه‌های هواشناسی شرایط سینوپتیکی و آینده‌نگری در استان بوشهر نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته با وزش بادهای شمالی بر روی خلیج‌فارس، سواحل استان در اغلب ساعات متلاطم می‌باشد. همچنین از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان و روی دریا، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط مورد انتظار می‌باشد. طی این مدت دمای هوا نیز روند کاهشی خواهد داشت.
آسمان در این مدت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و امروز تا اوایل شب در بخش‌های جنوبی گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده و رعد و برق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی دارد.
جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت 8 تا 32 گاهی تا 38 کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت روی دریا و در سواحل 16 تا 42 گاهی تا 48 کیلومتر در ساعت است.
ارتفاع موج دریا از 60 تا 120 گاهی 150 سانتیمتر و از اواخر وقت 90 تا 180 و در فراساحل تا 210 سانتیمتر است.

فردا در بندر بوشهر زمان، مد اول دریا ساعت 01:05 بامداد، جزر اول ساعت 09:05، مد دوم ساعت 16:30 و جزر دوم ساعت 21:05 خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha