• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402083022326
  • خبرنگار : 50038

استقرار باکس‌های شن و ماسه در ۴۰ نقطه شهر ملایر

استقرار باکس‌های شن و ماسه در ۴۰ نقطه شهر ملایر

ایسنا/همدان معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: ۴۰ نقطه از معابر سطح شهر را باکس‌های رنگ زرد حاوی نمک و شن مستقر کردیم و به‌صورت ۲۴ ساعته بررسی و پر می‌شوند تا مردم هم در هنگام ضرورت با پاشیدن شن و نمک، بتوانند در شرایط بحرانی همکاران ما را یاری کنند و سرعت عمل آنها را بالا ببرند.

مجتبی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجموعه پرسنل شهرداری از اواخر تابستان اقدام به برگزاری مانور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه نزولات سنگین آسمانی می‌کنند، افزود: در این مانور با انجام فعالیت‌های مختلف علاوه بر حفظ آمادگی مجموعه، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای همکاران خدمات شهری، کارشناسان، پیمانکاران و مدیران مرتبط با این حوزه نیز درنظر گرفته می‌شود که ضمن یادآوری و مرور فعالیت‌های مختلف، اطلاعات خود را در این حوزه به‌روز می‌کنند.

وی داشتن تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز در این بخش را یادآور شد و اظهار کرد: قبل از انجام مانور آمادگی تمام تجهیزات، ماشین‌آلات و وسایل مورد نیاز به صورت حضوری بررسی و نواقص آنها برطرف می‌شود و از سالم بودن این امکانات مطمئن می‌شویم تا در هنگام کار در شرایط بحرانی با مشکلی مواجه نشویم.

داوری به برخی از مشکلات سال‌های گذشته در روند انجام کار اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته به علت حجم بالای نزولات آسمانی با مشکلات مختلفی از جمله دستگاه‌های پمپاژ آب مواجه می‌شدیم که امسال برای جلوگیری از تکرار مشکلات گذشته اقدام به خرید سه دستگاه موتور پمپاژ آب با ظرفیت ۱۲ اینچ برای آب‌کشی معابر کردیم تا معابر، کانال‌ها و جاهایی که با مشکل تخلیه آب روبرو می‌شدیم، مجدد برخورد نکنیم و به طور همزمان ۱۲ اینچ آب پمپاژ می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر افزود: با آغاز فصل زمستان و بروز یخبندان در برخی از قسمت‌های شهر شرایط لغزندگی معابر به وجود می‌آید و مردم انتظار دارند در این شرایط شاهد معابر ایمن باشند.

 وی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر امکانات سال گذشته چهار دستگاه تیغه برف‌روبی و دو دستگاه گریدر به ناوگان اضافه شده همچنین یک دستگاه نمک‌پاش و تعداد ۳۰ دستگاه کامیون و کامیونت هم آماده انجام نمک‌پاشی در معابر و خیابان‌های سطح شهر است.

داوری ادامه داد: یکی از مواردی که باید در هنگام نمک‌پاشی رعایت کنیم، مصرف استاندارد نمک است و تلاش می‌کنیم از حداقل نمک برای جلوگیری از آلودگی محیطی و خسارت به برخی زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ممکن است حین نمک‌پاشی در معابر و خیابان‌ها با آن موجه هستیم، عدم همکاری مردم با همکاران ما در انجام کار است و از آنها می‌خواهیم در زمان انجام کار فاصله مناسب را با ماشین‌آلات رعایت کنند تا مانع خسارت به وسایل نقلیه به علت پرتاب ریزسنگ‌ها در حین نمک‌پاشی به وسایل نقلیه آنها شود همچنین از مردم خواهش می‌کنیم در هنگام لغزندگی سطح معابر حداقل تردد را داشته و تنها برای کارهای ضروری تردد کنند.

داوری به مستقر کردن باکس‌های ماسه و شن در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۴۰ نقطه از معابر سطح شهر را باکس‌هایی با رنگ زرد مستقر کردیم که در این مخازن نمک و شن موجود است و به صورت ۲۴ ساعته بررسی و پر می‌شوند تا مردم هم در هنگام ضرورت با پاشیدن شن و نمک کنار مجموعه ما بتوانند در شرایط بحرانی همکاران ما را یاری کرده و سرعت عمل آنها را بالا ببرند.

وی به برگ‌ریزان پاییز هم که از چند روز اخیر آغاز شده، اشاره کرد و مطرح کرد: از مردم درخواست داریم برگ‌های خزان و ریخته شده در معابر را آتش نزنند و یا آشغال روی آن نریزند تا با جمع‌آوری این برگ‌ها و تحویل آن به گلخانه‌داران برای تهیه کودبرگ بتوانیم مانند سال گذشته مبلغ قابل‌توجهی را به حساب خزانه شهرداری واریز کنیم.

استقرار باکس‌های شن و ماسه در ۴۰ نقطه شهر ملایر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha