• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402083022343
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش قیمت مواد اولیه، مهم‌ترین چالش‌ هنرمندان صنایع‌ دستی

افزایش قیمت مواد اولیه، مهم‌ترین چالش‌ هنرمندان صنایع‌ دستی

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از افزایش قیمت مواد اولیه به‌عنوان مهم‌ترین چالش‌ پیش روی هنرمندان حوزه صنایع‌ دستی نام برد.

ویدا توحدی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان ماه) در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌ دستی کشور که درشهرستان شاهرود برگزار شد گفت: اکنون تنها متولی بخش صنایع‌ دستی و هنرهای دستی در دنیا، سازمان جهانی صنایع‌ دستی است. باید تلاش کنیم تا قابلیت‌های کشور و هنرمندان صنایع دستی، خود را در قالب این سازمان بیش از گذشته معرفی کنیم.

وی ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه از مهم‌ترین چالش‌های هنرمندان حوزه صنایع‌ دستی است، اگرچه صنعتگران و هنرمندان این بخش با چالش‌هایی از این قبیل مواجه‌اند اما این موضوع مانعی برای عرضه قابلیت‌ها و استعدادهای هنرمندان نیست و این ظرفیت باید در سطح جهان خود را نشان دهد.

توحدی با بیان اینکه مهر اصالت ملی، ضامن ارتقای کیفی صنایع‌ دستی کشور است اظهار کرد: مهر اصالت، گونه‌ای از اعطای استاندارد کیفیت و مرغوبیت به محصول صنایع‌ دستی است که مصرف‌کننده را نسبت به کیفیت و قیمت محصول مطمئن و هوشیار می‌کند و مانع نگرانی‌اش درباره تقلب یا نداشتن کیفیت می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: مهر اصالت سبب شده است آثار هنرمندان صنایع‌ دستی در بخش بسته‌بندی، طراحی و خلاقیت کیفیت بالایی پیدا کنند.

توحدی ادامه داد: ساختار جدید برگزاری برنامه مهر اصالت ملی مطابق با مناطق استانی است و هدف آن، تمرکززدایی از ستاد مرکزی است تا توان کارشناسی و داوری تخصصی در این مناطق افزایش یابد.

او اظهار کرد: این برنامه که به‌واسطه ترکیب استانداردهای مهر اصالت بین‌المللی و تجربه‌های متخصصان و کارشناسان داخلی قوام‌ یافته است توسط داوران تخصصی که برای حوزه خاص صنایع‌ دستی ایران آموزش‌ دیده‌اند، انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: برنامه مهر اصالت ملی که برای تبیین داوری معیارهای خاص صنایع‌ دستی و مقدمه‌ای برای آمادگی در برنامه مهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌ دستی برگزار می‌شود، در شرایط جدید و به اقتضای نیاز روز بازبینی‌ شده است.

برنامه داوری مهر اصالت در سه مرحله استانی، ستادی و ملی برگزار می‌شود. هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌ دستی به میزبانی استان سمنان و در شهرستان شاهرود با حضور نمایندگان استان‌های تهران، قم، سمنان و مرکزی برگزار شد.

افزایش قیمت مواد اولیه، مهم‌ترین چالش‌ هنرمندان صنایع‌ دستی


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha