• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402083022371
  • منبع : نمایندگی سمنان

کارشناس هواشناسی استان به ایسنا خبر داد

ثبت بیشترین بارندگی استان سمنان در مجن / احتمال شدت بارش در مناطق سیل‌زده کالپوش

ثبت بیشترین بارندگی استان سمنان در مجن / احتمال شدت بارش در مناطق سیل‌زده کالپوش

ایسنا/سمنان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: در شبانه‌روز گذشته، شهر مجن با ۱۸.۵ میلیمتر بارندگی، شهمیرزاد با ۹.۳ میلیمتر، باغستان با ۸.۵ میلیمتر و مهدیشهر با ۸.۳ میلیمتر بیشترین بارش را بین ایستگاه‌های این استان داشته‌اند.

فاطمه بنائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی استان در روز گذشته اظهار کرد: شهروندان هشدارهای این اداره کل را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری به مناطق شمالی و کوهستانی اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه امروز شدت بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق شمالی و شمال‌ شرقی استان بیشتر خواهد شد ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال شدت گرفتن بارش‌ها در ارتفاعات شمالی شهرستان میامی و منطقه سیل‌زده رضوان و کالپوش و در مناطق شمالی شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدیشهر بیشتر است.

او از احتمال بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: بارش‌ها احتمالا در نواحی سردسیر گاهی به صورت برف خواهد بود. به دلیل همراه شدن بارش‌ها با باد شدید، احتمال کولاک برف در برخی از این مناطق وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سمنان با بیان اینکه فردا احتمالا در اوایل روز، شاهد ادامه بارش‌ها در مناطق شرقی و شمال شرقی به صورت برف و باران خواهیم بود اظهار کرد: با خروج احتمالی این سامانه بارشی در ساعت‌های پایانی فردا، شاهد افزایش شدت باد خواهیم بود. فردا و بویژه امروز احتمالا در بیشتر مناطق استان شاهد باد شدید و بسیار شدید خواهیم بود.

وی از احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خبر داد و گفت: احتمال اختلال در تردد در محورها و احتمال وارد شدن خسارت ناشی از باد شدید وجود دارد.

او با اشاره به لغزنده بودن محورها در این شرایط آب و هوایی ادامه داد: انتظار می‌رود راننده‌ها ضمن احتیاط کردن، هشدارهای پلیس راه و راهداری را جدی بگیرند.

بنائیان بر لزوم کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و پاکسازی دهانه پل‌ها تاکید کرد و هشدار داد: افراد از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی خودداری کنند. بهتر است دامداران از چرای دام‌ها در نواحی مرتفع پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha