• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402083022383

به مناسبت هفته بسیج

نخستین رویداد ملی عمران روستا جهادگران بسیجی آغاز شد

نخستین رویداد ملی عمران روستا جهادگران بسیجی آغاز شد

ایسنا/فارس  آیین افتتاحیه نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور به میزبانی شیراز برگزار شد.

 آیین افتتاحیه نخستین رویداد ملی عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سراسر کشور امروز، ۳۰ آبان به میزبانی شیراز برگزار شد که جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط ویدیویی این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: با تأمل در فرمایشات رهبر معظم انقلاب رفع مشکلات محرومان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و بسیج به عنوان پاره تن مردم و حلال مشکلات در این راستا گام بر می‌دارد.

 سردار سید قاسم قریشی تأکید کرد: بسیجیان در پاسخ به این ندای رهبر، با تشکیل گروه‌های جهادی در این راه گام برمی‌دارند و این رویداد نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی و بسیجیان در کشور، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در رده‌های برتر علمی و تکنولوژی جهان ایستاده است اما دشمن با فشار و تحریم‌های زیاد می‌خواهد مردم حلاوت دستاوردها را درک نکنند و قطعاً کار جهادی بسیجیان از اجرای این نقشه دشمن جلوگیری می‌کند.

قریشی با بیان اینکه خدمت بسیجیان و گروه‌های جهادی به مردم توفیق بزرگ است، ادامه داد: رویداد بزرگ عمران روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هفته بسیج مایه افتخار است و بسیجیان باید در خدمت‌رسانی به سیره اهل بیت(ع) تأسی کنند. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج گفت: جلسات مختلفی در راستای برگزاری این رویداد در استان تشکیل شد که برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد شامل میز خدمتی متفاوت از برنامه‌های گذشته، میز مهندسین مشاور، مرمت و بهسازی منزل محرومین، نظارت رایگان در ساخت و ساز افراد محروم، تشکیل کمیته ارزیابی زلزله و حوادث طبیعی و پروژه‌های آب‌رسانی مجزا از بسیج سازندگی با محوریت بسیج مهندسین عمران هستند.

وی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد عنوان کرد و افزود: همایش رفع تنش آبی در روستاها، اردوی راهیان پیشرفت تونل تنگ قیری، میز خدمت در شهرداری منطقه ۹ شیراز و جهرم به صورت خاص، آیین بهره‌برداری از مخزن آب شهرستان مهر و در نهایت آیین اختتامیه و تجلیل از گروه‌های جهادی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور و همچنین رئیس ستاد برگزاری رویداد ملی عمران و روستا نیز در این مراسم بیان کرد: در راستای برگزاری هفته بسیج سه محور اصلی را برای فعالیت‌های خود پیش‌بینی کردیم که یکی از این سه محور، رویداد عمران روستا است که با هدف بسیج حداکثری مهندسان و رفع محرومیت از مناطق محروم و روستایی و جهاد تبیین اجرا می‌شود.

محسن قنادزاده با بیان اینکه آب‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار، جاده‌های روستایی، احیای قنوات و مرمت منازل روستایی از اولویت‌های این رویداد است، افزود: علاوه بر این‌ها میز خدمت با محوریت مساجد توسط مهندسین خیر پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: محور سوم، دیدار با خانواده‌های شهدای مهندس در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای مهندس کشور است که از هفته بسیج این دیدارها آغاز می‌شود.

به گفته قنادزاده، فصلنامه تخصصی عمران در راستای این رویداد امروز رونمایی شد تا در کنار مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی در تسریع تولید و صنعتی سازی ساختمان کمک کند و این اتفاق برای اولین‌بار در استان فارس روی داده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha