• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402083022622
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

قدرت قلم و رسانه‌ها باعث رسوایی رژیم صهیونیستی شده است

قدرت قلم و رسانه‌ها باعث رسوایی رژیم صهیونیستی شده است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: قلم جلوه‌ای از آفرینندگی و قدرت خداوند است.

علی نظری امروز، ۳۰ آبان‌ماه در آیین دانشجویی گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه و اهمیت قلم و نوشتار تا جایی است که قرآن کریم به قلم سوگند خورده است.

وی با بیان اینکه قلم جلوه‌ای از آفرینندگی و قدرت خداوند است، افزود: قلم و نوشتار می‌تواند ترسیم‌کننده زیبایی‌ها و ایجادکننده چشم‌انداز مسیر حرکت انسان باشد.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم قدرت قلم و رسانه‌ها انعکاس دهنده آلام و دردهای کودکان غزه و ظلم و ستم رژیم نامشروع صهیونیستی است.

نظری با بیان اینکه قدرت قلم و رسانه‌ها باعث رسوایی رژیم صهیونیستی شده است، با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین کتاب راهنمای زندگی بشر را قرآن کریم دانست.

وی با بیان اینکه هر کتابی سخن حق را بگوید یک کتاب مانا و پایدار خواهد بود، اضافه کرد: ماندگاری آثار شاعران بزرگی همچون حافظ ناشی از این نکته است که آن‌ها شعرهایشان را در مسیر حق گفته‌اند.

استاد زبان و ادبیات عرب تصریح کرد: ماندگاری حافظ به این خاطر است که الهام بخش شعرهایش تعالیم قرآن کریم است.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: هر کسی که بخواهد قلمش مانا و پایدار بماند بایستی قلمش منعکس کننده تعالیم وحی و قرآن کریم باشد.

محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز با اشاره به حمایت همه جانبه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از فعالیت‌های کتابخوانی دانشجویی دو عنصر کتاب خوب و رفیق کتابخوان خوب را از جمله بهترین اتفاق‌های زندگی دانشجویی عنوان کرد.

مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان نیز کتاب را شفادهنده جان‌ها و همه بیماری‌ها دانست و تلاش و پشتکار دانشجویی در زمینه مطالعات و تمرکز بر امر کتابخوانی را خواستار شد.

حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با تاکید بر لزوم انتخاب کتب مفید از جمله کتاب‌های علامه طباطبایی، شهید مطهری و شهید مدنی خواستار توجه دانشجویان به این نوع کتاب‌ها معنوی شد.

وی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام و مقاومت در عملیات طوفان الاقصی برملا شدن توطئه‌های استکبار و رژیم صهیونسیتی را دستاورد این عملیات دانست.

مهدی امید، معاون مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با اشاره به دو نوع زیست انسان‌ها در بخش زیست فیزیکی و زیست اندیشه‌ای، کتابخوانی را غذای روح و زیست اندیشه‌ای و ذهنی دانست و بر تلاش لازم برای تأمین زیست ذهنی مناسب و معنوی تأکید کرد.

سید نجم‌الدین موسوی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان نیز با اشاره به اینکه مولفان کتب افرادی سودمند و تأثیرگذار در جوامع‌ هستند گفت: این افراد هم در زمان حیات خود سودمندی و اثرگذاری لازم را دارند و هم در زمانی که در قید حیات نیستند منفعت لازم را به جامعه می‌رسانند.

به گزارش ایسنا، در این آیین گروه تئاتر دانشجویی به اجرای نمایش پرداخت و مراسم تقدیر از مسابقات کتابخوانی دانشجویی کانون کتابخوانی دانشگاه لرستان اجرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha