• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090100060
  • خبرنگار : 71129

آمریکا در حال بررسی قرار دادن مجدد نام انصارالله یمن در «لیست سیاه»

آمریکا در حال بررسی قرار دادن مجدد نام انصارالله یمن در «لیست سیاه»
جان کربی

دولت واشنگتن در اقدامی ظالمانه و مداخله جویانه در حال بررسی قرار دادن نام انصارالله یمن در «لیست سیاه» است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام در حالی در دست بررسی است که یکی از مقام‌های شاخه سیاسی انصارالله یمن هشدار داده در پی تحت کنترل قرار گرفتن یک کشتی باز هم کشتی‌های بیشتری را تحت کنترل قرار می‌دهد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در پی این اقدام از سوی انصارالله یمن به خبرنگاران گفت، آمریکا در حال بررسی قرار دادن نام این گروه یمنی در «فهرست ترور» است.

کربی توقیف کشتی توسط انصارالله را که در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام شده، «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» توصیف کرد و پای ایران را در این خصوص به میان کشید.

اظهار نظر کربی از این جهت حائز اهمیت است که یکی از اولین اقداماتی که دولت جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱ انجام داد، لغو نام انصارالله از «لیست ترور» بود زیرا نگران بود تحریم‌های اعمال شده علیه انصارالله منجر به تشدید بحران یمن شود.

وی ادامه داد: ما همچنین در حال بررسی سایر گزینه‌ها و بحث و تبادل نظر با شرکا و متحدانمان هستیم.

پایگاه خبری TradeWinds اوایل روز سه‌ شنبه گزارش داد که یک گروه حمایتی مخالف ایران از جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا خواسته تا دستور عملیاتی برای بازپس گیری کشتی «گلکسی لیدر» را بدهد.

در واکنش به این اظهارات آمریکایی‌ها، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی اظهار کرد: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند توقیف کشتی اسرائیل در دریای سرخ نقض قانون بین‌المللی است، مضحک است.

وی گفت: آمریکایی‌ها از کدام قانون صحبت می‌کنند؟ وقتی می‌بینیم یکی از صهیونیست‌ها در شورای امنیت در مقابل جامعه بین‌المللی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، دیگر به این قانون اهمیت نمی‌دهیم و آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها یا دیگران از امروز به بعد نمی‌توانند قوانین را بر ما تحمیل کنند.

الحوثی ادامه داد: ما بر اساس یک اصل روشن که همان اقدام متقابل است برخورد می‌کنیم، همانطور که شما با ملت فلسطین برخورد کرده و آنها را از همه چیز محروم می‌کنید، ملت یمن نیز می‌توانند از دریای سرخ ضربه‌ای به اقتصاد اسرائیل وارد کنند.

وی همچنین تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد غذا و دام از طریق دریای سرخ به اسرائیل می‌رود.

الحوثی همچنین  تاکید کرد: عملیات نیروهای مسلح یمن علیه دشمن صهیونیستی در زمین و دریا تا پایان تجاوزات آن به غزه و درهم شکستن ابُهت ادعایی ارتش آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha