• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402090100259
  • خبرنگار : 71480

در حاشیه جلسه هیئت دولت

وزیر کشور: تقسیمات کشوری بحث دائمی است

وزیر کشور: تقسیمات کشوری بحث دائمی است

وزیر کشور اعلام کرد که تذکر حجاب در مترو تهران تحت امر معروف و نهی از منکر و ظاهرا توسط گروه های مردمی انجام می شود.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تذکر حجاب در مترو تهران، اظهار کرد : ما مجوز خاصی برای این کار ندادیم و تحت امر معروف و نهی از منکر ظاهرا توسط گروه های مردمی انجام می شود. کارشان در چارچوب امر معروف و نهی از منکر است. همه مردم برای این کاروظیفه دارند ،ولی باید با ادبیات خوب و الفاظ خوب و صرفا تذکر لسانی انجام شود. در همین حد این گروه ها مجاز هستند.

وی همچنین گفت: امر به معروف و نهی از منکر نیز به مجوز ندارد و همه می توانند امرمعروف لسانی را با لحاظ همه شرایط انجام دهند.
وزیر کشور درباره آخرین تصمیم برای ایجاد استان تهران غربی، گفت: تقسیمات کشوری بحث دائمی است و در این زمینه هم مطالبات و هم نیازمندی‌ها وجود دارد و این موارد بررسی کارشناسی می شود. تشکیل استان تهران غربی هم جزو پیشنهادات بوده است که در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است. تقسمیات استانی پس از تصویب دولت باید در مجلس هم تصویب شود.
وحیدی در خصوص تیراندازی روز گذشته در نزدیکی ساختمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کار شخصی بوده است. فردی برای کار شخصی خود با سلاح شکاری تیراندازی کرد که با او برخورد شد.
وی در باره تامین واگن از چین نیز اظهار کرد: کل قرارداد با چین ۲ هزار واگن بوده که برای ۶۳۰ واگن تامین مالی در حال انجام است. این روند ادامه می یابد تا به به تدریج فاینانس‌های آن عملیاتی می شود.
وزیر کشور درباره انتخابات امسال نیز بیان کرد: مراحل انتخابات به خوبی انجام شده است و هیات‌های نظارت در حال بررسی صلاحیت داوطلبان هستند. هیات‌های نظارت به شکایت کسانی که ردصلاحیت شده یا صلاحیت آنها تایید نشده هم رسیدگی می‌کنند و فرصت ۵۰ روزه برای این کار دارند. همه زیر ساخت‌های لازم برای انتخابات فراهم است. تامین مشارکت در انتخابات به عهده همه بویژه نخبگان وتشکل‌های سیاسی است تا اهمیت انتخابات را برای مردم روشن کنند. در ثبت‌نام همه طیف ها شرکت کرده بودند و همه طیف ها هم باید در انتخابات مشارکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۱۳:۱۸

امر به معروف ونهی از منکر از جمله وظایف دولت هم هست ولی مدتهاست پلیس فتا که با دوربینهای خود این خلاف آشکار را از سرنشینان اتومبیلها وموتور سواران میبیند به این وظیفه خود عمل نمیکند . چرا؟ اگر چند بار با پیامک به آنها تذکر داده شود وقانون نیز یادآوری گردد وبعد شاهد جریمه این عمل خلاف باشند که آرامش روانی دیگران را برهم میزنند حتما بی حجابی های بدون ترس و سایر تخلفات بدون هراس مانند ریختن آشغال بیرون از ماشین یا پرت کردن ته سیگار به بیرون کمتر خواهد شد