• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402090100328
  • منبع : بازار

نهال‌های گردو بهترین زمینه سرمایه‌گذاری در نظام سرمایه‌داری کنونی

نهال‌های گردو بهترین زمینه سرمایه‌گذاری در نظام سرمایه‌داری کنونی

آیا بهترین ارقام گردوی ایران را می شناسید؟ آیا می دانید بهترین گردوهای ایران حاصل چه درختانی هستند؟ در این مطلب ما تصمیم داریم به این سوالات پاسخ داده و بهترین ارقامی که می توانید از آن ها بهترین گردو را برداشت کنید، به شما معرفی نماییم.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت نهالوند، با این اوصاف اگر یک باغدار تازه کار هستید، بهتر است که چند دقیقه ای از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید، ما به شما کمک خواهیم کرد که در آینده به یکی از بهترین باغداران ایران تبدیل شده و بهترین گردوی منطقه را تولید کنید.

با ارقام اقتصادی گردو آشنا شوید

منابع معتبر فارسی زبان مانند ویکی پدیا، ویکی هو، نهالستان نهالوند و ویکی کشاورز معتقدند که ارقام اقتصادی گردو می توانند بهترین گردو را تولید کرده و محصول دهی زیادی هم دارند. ارقام زیر از نظر این منابع به عنوان اقتصادی ترین نهال های گردو معرفی شده اند:

نهال گردو چندلر

نهال های چندلر چیزی حدود ۲۵ کیلوگرم گردوی خوش طعم و خوش رنگ تولید می کنند. گردوی تولید شده توسط نهال های چندلر طعم بی نظیری داشته؛ از همین رو برای صادرات هم گزینه های مناسبی هستند.

نهال های چندلر علاوه بر تولید گردوی های خوش طعم و صادراتی مقاومت بالایی هم در برابر سرما از خود نشان می دهند و در دسته نهال های دیرگل قرار می گیرند؛ بنابراین می توان گفت نهال های چندلر برای کاشت در مناطق سردسیری بسیار مناسب اند. البته نباید این نکته را هم فراموش کنید که نهال های چندلر تنها می توانند شرایط آب و هوایی در مناطقی که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ متر مرتفع تر از سطح دریا هستند را تاب بیاورند.

از طرفی نهال های چندلر تقریبا ۱۵ روز یکبار باید آبیاری شوند و زمان کاشت هم باید مراقبت باشید که آن ها را در فاصله ۷ متری از نهال های دیگر قرار دهید.

نهال گردو ژنوتیپ ۲۱

این نهال ها با توجه به تولید ۴۵ کیلوگرم گردو در هر سال جزو اقتصادی ترین نهال های گردوی ایران به شمار می روند. نهال های ژنوتیپ ۲۱ نژاد کانادایی دارند و قابل کاشت در مناطق سردسیری هستند؛ چرا که این نهال ها به خوبی سرمای زمستان را تاب آورده و بعد از اتمام سرمای بهار به محصول دهی می رسند.

نهال های ژنوتیپ ۲۱ همچنین باید در مناطقی که ارتفاع آن بین ۱۰۰ تا ۲۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است، کاشته شوند. نهال های ژنوتیپ ۲۱ به یک روتین منظم برای آبیاری نیاز دارند و شما باید هر ۱۵ روز یکبار آن ها را آبیاری کنید.https://editor.isna.ir/quickNews.xhtml

ضمن اینکه زمان کاشت نهال های ژنو مراقبت باشید که آن ها را در فاصله ۶ متری از هم قرار دهید، تنها در این حالت ریشه نهال ها به خوبی رشد می کنند.

نهال‌های گردو بهترین زمینه سرمایه‌گذاری در نظام سرمایه‌داری کنونی

نهال های ژنوتیپ ۱۲

در خانواده نهال های کانادایی ژنو، نهال هایی به نام ژنوتیپ ۱۲ هم دیده می شوند. این نهال ها هم از نظر کارشناسان کشاورزی از بهترین نهال های گردو به شمار می روند و می توان انتظار تولید چیزی حدود ۳۵ کیلوگرم گردوی خوش طعم را از آن ها داشت.

نهال های ژنوتیپ ۱۲ قابل کاشت در مناطقی که ارتفاع آن ها به ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می رسد، هستند؛ همچنین با توجه به دیگر گل بودنشان از بهترین نهال ها برای کاشت در مناطق سردسیری به شمار می روند.

اگر هر ۱۵ روز یکبار به طور مرتب نهال های ژنوتیپ ۱۲ را آبیاری کرده و هنگام کاشت هم مراقبت باشید که تمامی نهال ها از نهال های اطراف خود ۶ متر فاصله داشته باشند، به شما اطمینان می دهیم که می توانید باغی پر رونق و پربار در آینده به دست آورید.

بهترین گردوی ایران از نهال های اصلاح شده به دست می آید

در باغداری نوین امروزی بسیاری از کارشناسان کشاورزی معتقدند که نهال های اصلاح شده بهترین گردو را تولید می کنند و نسبت به نهال های بذری ویژگی های مثبت بیشتری دارند. آن ها ویژگی های مثبت نهال های اصلاح شده را به صورت زیر معرفی کرده اند:

  • نهال های اصلاح شده با توجه به ریشه زایی قوی نسبت به نهال های بذری به کوددهی کمتری نیاز دارند؛ چرا که ریشه آن ها به خوبی درون خاک نفوذ کرده و از املاح معدنی درون خاک استفاده می کنند. این مسئله باعث می شود که نهال های اصلاح شده میوه ای طبیعی تر و بهتر تولید نمایند.
  • اکثر نهال های اصلاح شده در دسته نهال های پاکوتاه قرار می گیرند و اگر اندک تجربه ای در باغداری داشته باشید، می دانید شرایط نگهداری و رسیدگی به نهال های پاکوتاه نسبت به نهال های دیگر ساده تر و راحت تر است.
  • نهال های اصلاح شده همچنین عمر اقتصادی طولانی تری هم دارند و شما می توانید انتظار داشته باشید سال های زیادی از این نهال ها گردو برداشت نمایید.
  • نهال های اصلاح شده نسبت به نهال های بذری از خود مقاومت بالاتری در برابر سرما و خشکسالی نشان می دهند و همین هم آن ها را برای کاشت در مناطقی که بدترین شرایط آب وهوایی را دارند، مناسب می کند.

هر رقم نهال گردو شرایط آب و هوایی خاصی را می طلبد

بله کاملا درست است، نهال های گردوی مختلف باید در شرایط آب و هوایی خاص خود کاشته شوند. صحت این موضوع را می توانیم با استناد به ویژگی نهال هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، اثبات نماییم.

همانطور که در بالا گفتیم نهال هایی مانند نهال های چندلر نهایتا می توانند در مناطقی که ارتفاع آن ها به ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می رسد، کاشت. با این اوصاف اگر شما این نهال ها را در مناطق مرتفع تری بکارید، احتمال اینکه آسیبی به آن ها وارد شود وجود دارد؛ از همین رو نهال های ژنو با توجه به ویژگی هایشان برای کاشت در مناطق مرتفع تر گزینه های بهتری به نظر می رسند.

از تمام این ها گذشته نهال هایی که به شما معرفی کردیم سرما را تاب می آورند و بعد از سرمای بهار هم گل می دهند، با این اوصاف می توان آن ها را در مناطق سردسیری کاشت؛ اما به نظر شما چنین نهال هایی برای کاشت در مناطق گرمسیری مناسب اند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نهال های زودگل برای مناطق گرمسیری گزینه های بهتری به نظر می رسند؛ چرا که قبل از شروع گرما شکوفه آن ها جوانه زده و دیگر گرما تاثیر منفی روی محصول دهی آن ها نمی گذارد.

ضمن اینکه شما می توانید برای مشاهده بهترین ارقام دیرگل نهال گردو به وب سایت nahalvand.com مراجعه نمایید یا نام نهالوند را در مرورگرتان سرچ کنید.

با خرید نهال از نهالوند شما هم می توانید بهترین گردوی ایران را تولید کنید

نهالوند نامی آشنا در باغداری است، این نهالستان بهترین نهال های گردوی ایران را تولید می کند و شما برای مراجعه به وب سایت این نهالستان تنها باید نام نهالوند را در گوگل جستجو نمایید.

تمامی نهال های موجود در این نهالستان دارای کارت قرنطینه و کارت سلامت هستند و شما بعد از مراجعه به وب سایت نهالوند با کلیک روی هر نهال های مورد نظر خود می توانید آن ها را به صورت آنلاین و غیر حضوری خریداری نمایید.

ضمن اینکه نهالستان نهالوند برای کمک به شما هنگام خرید بهترین ارقام گردو علاوه بر درج مشخصات و قیمت تمامی نهال ها، امکان دریافت مشاوره رایگان را هم فراهم کرده است. با این اوصاف شما می توانید برای خرید نهال از مشاورین خبره این مجموعه کمک بگیرید.

در نهایت بهتر است بدانید که نهال های نهالوند با ویژگی های زیر در اختیار شما قرار می گیرند؛ پس برای خرید آن ها دست دست نکنید.

نهال های شناسنامه دار

تمامی نهال ها قیمت مقرون به صرفه ای دارند

نهال ها با ضمانت بازگشت کالا به مدت دو سال در اختیار شما قرار می گیرند.

راه های ارتباطی با نهالستان نهالوند :  ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰ -  ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha