• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402090100473
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون:

دسترسی نامناسب، مانع رونق و عضوگیری کتابخانه‌ها شده است

دسترسی نامناسب، مانع رونق و عضوگیری کتابخانه‌ها شده است

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون گفت: عدم دسترسی آسان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مانع جذب عضو به این مراکز شده است.

حسین فدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر سه کتابخانه عمومی در شهرهای تیران و کرون راه‌انداری و دو کتابخانه مشارکتی نیز فعال است.

وی با بیان‌ اینکه کتابخانه عمومی بخش کرون در جذب عضو مؤثر بوده، تصریح کرد: عدم دسترسی آسان به کتابخانه‌های عمومی در جذب عضو تأثیر گذاشته و منجر به کاهش جمعیت این مراکز شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون، گفت: بخش روستایی این منطقه برای بهره‌گیری از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی باید به شهرها سفر کنند و همین موضوع بر انگیزه آنان تأثیر گذاشته و هزینه حمل و نقل به آنان تحمیل می‌شود.

فدایی اضافه کرد: راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاها و شهرها به صورت مشارکتی با دیگر دستگاه‌ها و نهادها امکان‌پذیر بوده و اداره کتابخانه عمومی در تأمین منابع کتاب و کتابدار همکاری می‌کنند.

وی در خصوص پیگیری‌های متعدد راه‌اندازی کتابخانه سیار برای روستاهای تیران و کرون گفت: این کار به دلیل عدم تأمین خودرو تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون، یادآور شد: این شهرستان به دلیل وجود ۴۰ روستا و ‌پراکندگی آن‌ها به چنین خدمتی نیاز دارد.

فدایی یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی پیگیر خرید تعدادی خودرو و تجهیز آن‌ها برای مناطق مختلف کشور است که اولویت‌بخشی به این خطه مورد اهمیت است.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این ‌منطقه را سه هزار نفر اعلام‌ کرد و افزود: این تعداد عضو نسبت به جمعیت ۷۲ هزار نفر کم ‌بوده و طرح‌های کتاب‌خوانی و تسهیل شرایط در جذب عضو نقش دارد.

به گفته فدایی، طرح‌های فرهنگی و هنری و نشست‌های کتاب‌خوانی در این مراکز انجام می‌شود که در جذب عضو ارائه خدمات متفاوت نقش دارد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان کتاب‌فروشی متنوع ندارد، گفت: از متولیان امر درخواست داریم تا توسعه فرهنگی بخش‌های مختلف را انجام دهند که راه‌اندازی کتاب‌فروشی به این موضوع کمک ‌می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha