• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402090100612
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان:

حمایت جهانی از غزه برگرفته از فرهنگ بسیجی‌ است

حمایت جهانی از غزه برگرفته از فرهنگ بسیجی‌ است

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با بیان اینکه حمایت جهانی از غزه برگرفته از فرهنگ بسیجی است گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت غنی و ارزشمند بسیج می‌توان در مسیر دستیابی به قله موفقیت و پیروزی، از پیچ‌های سخت به سلامت عبور کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی امروز (یکم آذر ماه) در نشست با جمعی از بسیجیان استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: بسیج فقط متعلق به نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی نیست، این فرهنگ‌ امروز فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی انتشار یافته است.
وی ادامه داد: قیام آزادی‌خواهان دنیا در حمایت از مظلومان غزه، جایگاه انسانی و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی، برگرفته از مکتب امام راحل و فرهنگ بسیج و بسیجی است. همچنین امروز اگر ایران اسلامی در ناامن‌ترین‌ منطقه جهان، امن‌ترین کشور در آسیا و جهان است، این امر مدیون توجه به فرهنگ‌ و مکتب بسیج و بسیجی است.


استاندار سمنان بیان کرد: در تمام حوزه‌ها اعم از مباحث اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، علمی، نظامی، سیاسی و فرهنگی که تفکر فرهنگ بسیج و بسیجی حاکم شد، موفقیت و دستیابی به نتیجه ارزشمند و مطلوب به سادگی محقق شد.


هاشمی تصریح کرد: به واسطه و برکت فرهنگ‌ بسیج و بسیجی شاهدیم که ارزش‌ها و دستاوردهای هشت سال دوران دفاع مقدس هر روز بیش از دیروز در جامعه رواج پیدا کرده است.
وی ادامه داد: تبیین اقدامات، دستاوردهای و عملکرد نظام برای اقشار جامعه، زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند ماه امسال خواهد بود.


استاندار سمنان گفت: آشنایی اقشار مختلف جامعه با فرهنگ‌ بسیج و بسیجی امری ضروری است، اهمیت دادن به بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی از دیگر مواردی است که می‌تواند در راستای آشنایی با فرهنگ بسیج موثر باشد.


وی همچنین اظهار کرد: در راستای توجه به حوزه فرهنگ‌ ایثار و شهادت و همچنین تقویت و اهمیت دادن به فرهنگ بسیج و بسیجی، استان سمنان در حوزه انتصاب فرزندان شهدا و ایثارگران اولین استان در کشور است.


هاشمی افزود: در کنار مردم بودن، گره‌گشایی از کار مردم، حضور در روستاها و مناطق محروم، برگزاری کاروان خدمت و توجه به بحث تولید و راه‌اندازی واحدهای راکد، معنای کامل فرهنگ بسیج و بسیجی است.

وی با بیان اینکه من به بسیجی بودنم افتخار می‌کنم، بر تعامل دوسویه و ارتباط قوی بین استانداری، دستگاه‌های اجرایی استان و مجموعه سپاه و بسیج تاکید کرد و گفت: چتر حمایتی بسیج در جامعه باید به‌گونه‌ای‌ گسترده شود که با اقدامات مطلوب انجام‌شده شاهد جذب حداکثری نوجوانان و جوانان و اقشار جامعه به حوزه بسیج و فرهنگ بسیجی باشیم.


استاندار سمنان در پایان گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان، توجه به امور فرهنگی در حوزه دانش‌آموزی، تقویت اقدامات ارزنده مکتب سفیدپوشان در ایام اربعین حسینی، تقویت ارتباط اولیا و مربیان مدارس، مدیریت در مصرف بهینه آب و ... از جمله طرح‌های مطلوب بسیج استان است که پیگیری خواهد شد.

سردار شوقانی، فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان نیز گفت: بسیج با ظرفیت‌ها، توانمندی و پتانسیل‌های ارزشمند خود برای مقابله با تمام تهدیدهای دشمن طراحی شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ما در حوزه بسیج با افزایش تهدیدهای دشمن، افزایش می‌یابد ادامه داد: امروز ما در برابر هیچ تهدیدی با وجود ظرفیت‌های ارزشمند بسیج، نگرانی و دغدغه نداریم.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان اظهار کرد: زمینه تحقق دولت اسلامی در تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان با مدیریت استاندار در دستور کار است.

سردار شوقانی افزود: رویکرد تقویت ظرفیت‌های عمل‌کننده و استعدادهای فنی و احصای نیارهای جامعه در راستای تولید محصول فناورانه در سایه دولت اسلامی با ایجاد یک ارتباط مستقیم و مستحکم توسط بسیج فرآهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha