• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402090100753
  • خبرنگار : 50042

استاندار گیلان:

اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بیانگر توجه دولت به پرستاران است

اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بیانگر توجه دولت به پرستاران است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۳ سال حاکی از حمایت و توجه دولت مردمی و انقلابی به این قشر و رفع مشکلات آنان است.

اسدالله عباسی، امروز اول آذر در آیین تجلیل از پرستاران نمونه استان گیلان که سالن شهدای فراجا رشت برگزار شد ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، صبر را از جمله ویژگی‌های پرستاران عنوان و اظهار کرد: اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۳ سال حاکی از حمایت و توجه دولت مردمی و انقلابی به این قشر و رفع مشکلات آنان است. پرستاران در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری صبوری کردند، این قانون با دستور رئیس جمهور اجرایی شده که باید برای اجرای درست آن توجه شود.

وی با قدردانی از پرستاران گیلان برای خدمات‌رسانی صادقانه به بیماران، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خواست موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، با دقت بیشتر در گیلان اجرا شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عضویت در شورای عالی اداری، تاکید کرد: در این شورا حقوق، مزایا و سایر امور به ریاست آیت الله رئیسی رسیدگی می‌شود،  لذا با تمام توان برای احقاق از حق و حقوق پرستاران به صورت ویژه دفاع می‌کنم.

وی پرستاران را فرشتگان رحمت و مهربانی توصیف کرد و گفت: نقش بی‌بدیل پرستاران بر سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ همه ما شاهد فداکاری این قشر در دوران جنگ و دفاع مقدس، زلزله و کرونا بوده‌ایم و ایثار پرستاران تداوم دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پرستاران پروانه‌وار بیماران را مراقبت و برای شفا و بازیابی سلامت آنان تلاش می‌کنند، اضافه کرد: در دوران کرونا پرستاران زیادی را در مسیر خدمت به مردم از دست دادیم که نشان از ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری این قشر است.

وی با اشاره به نقش حساس و مسئولیت سنگین این قشر خطاب به آنان گفت: شما اضطراب بیماران را به آرامش بدل کرده و به آنان روح و جان تازه‌ای می‌بخشید، اگر چه تلاش شما با مسائل مادی قابل جبران نیست اما برای رفع مشکلات و کمبودهای پرستاران تا جایی که امکان پذیر است تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم.

آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز پرستاران را اهالی عاطفه و تلاش دانست و اظهار کرد: تلاش مجاهدانه پرستاران را درک و ستایش می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، اولین شاخصه پرستار را عشق خدمت به مردم برشمرد و گفت: ماندن در کنار پرستار از نخستین شاخصه های پرستار است که برای آن ثواب بسیاری است.

وی داشتن عاطفه را دومین ویژگی پرستار برشمرد و افزود: بیمار وقتی عارضه‌ای برایش حادث می‌شود اول پرستار را بر بالین خود می‌خواهد و این حاوی پیام است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تعدادی از پرستاران نمونه گیلان تجلیل و تقدیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha