• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402090100760
  • خبرنگار : 50037

فرمانده سپاه همدان:

نشر تفکر بسیجی را مرهون امام راحل و شهدای دفاع مقدس هستیم

نشر تفکر بسیجی را مرهون امام راحل و شهدای دفاع مقدس هستیم

ایسنا/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت:نشر تفکر بسیجی در ایران اسلامی و جهان را مرهون شهدای دفاع مقدس و روح بزرگ امام راحل هستیم.

سردار مظاهر مجیدی چهارشنبه یکم آذر در دیدار مسئولان و بسیجیان شهرستان رزن با امام جمعه رزن به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: امروز جبهه حماس نمونه بارز برگرفته از اندیشه و تفکر بسیجیان ایران است.

وی افزود: اگر اتفاق فلسطین را با هشت سال دفاع مقدس کشور ایران اسلامی قیاس کنیم می بینیم که ایران در دوران  دفاع مقدس تمام قوانین و ضوابط جهانی را در جنگ رعایت کرد اما در جنگ و غائله بین حماس و اسرائیل بمباران بیمارستان‌ها و کشتار کودکان و مردم و به شهادت رساندن ۶۳ خبرنگار از جمله نمونه های بارز جنایت جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و برخلاف دستورالعمل هاست.

وی افزود: امروز یک درگیری تمام عیار بین استکبار و مردم فلسطین اتفاق افتاده و آتش بس امروز برای جبهه حماس یک پیروزی و برای آمریکا یک حقارت به تمام معناست.

مجیدی خاطر نشان کرد: در این جنگ بعد از این همه قتل عام و کشتار ظالمانه مردم فلسطین امروز خواسته‌های حماس در این آتش بس در حال عملیاتی شدن است و این سنت خداست که هر کس با خدا بود و مقاومت کرد خدا قطعا او را  کمک می‌کند، امروز هم پیروزی برای حماس در حال رقم خوردن است.

وی با بیان اینکه نشر تفکر بسیجی در کشور ایران اسلامی و دنیا را مرهون امام راحل و شهدای دفاع مقدس هستیم، یادآور شد: شروع پایه تفکر بسیجی در ایران اتفاق افتاده و این اتفاق رسالت همه ما را سنگین کرده که باید برنامه های بیشتری داشته باشیم.

مجیدی افزود: امروز بچه های بسیج در موضوعات حوزه فضای مجازی مورد آسیب قرار می گیرند که باید در این رابطه فکری کنیم، بسیج ما در مسائل اجتماعی باید ورود بیشتر کنند و صالحین بسیج باید تقویت دو چندان شود.

وی با تأکید بر اینکه باید برای موجودیت هر چه بیشتر جوانان بسیجی فکر و برنامه  بیشتری داشته باشیم، گفت: مسئولیت پای کار آوردن بسیجی با توان و استفاده از ظرفیت بسیجیان وظیفه ماست، امروز تک تک ما برای خود علامت سوال بگذاریم که برای بسیج چه میزان سهم انجام دادیم؟ و  اگر عقب مانده ایم باید وقت بیشتری بگذاریم.

مجیدی با اشاره به اینکه ما عقب ماندگی نسبت به بسیج داریم و باید وقت بیشتری برای آن بگذاریم، اظهار کرد: بسیج نیرویی انسانی است که اساس کار نظام جمهوری اسلامی  روی آن در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم گروه جهادی را باید فعال کنیم معنی آن این است که گروه‌های جهادی باید در شهر و محله  و روستای خود نقش آفرینی کنند.

مجیدی با تأکید بر ضرورت استفاده بی نهایت از ظرفیت  بزرگ بسیج، گفت: باید با یک هماهنگی و وحدت رویه در  بین شهرستان و محله و بخش های مختلف این ظرفیت بزرگ را پای کار کنیم و برای پیش رفتن هر چه بیشتر کار  گروه‌های جهادی را به گروه هایی تخصصی تبدیل کنیم.

امام جمعه رزن هم گفت: تفکر و منش بسیجی چون شجره طیبه ای است که این تفکر به برکت امام راحل جهانی شده  و دیگر تنها مختص انقلاب و مردم ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر منصوری تصریح کرد: اگر امروز استکبار جهانی که هر غلطی  علیه دولت‌ها و کشورها انجام می‌دهد نتوانسته در برابر ایران اسلامی هیچ غلطی کند، به خاطر بسیج و تفکر بسیجی است که توسط امام راحل پایه گذاری شد.

وی ادامه داد: اگر قدرت بسیج نبود امروز ایران اسلامی به موفقیتی در دستاوردهای مختلف نمی‌رسید، بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی، سیاسی، دفاعی، فرهنگی  اهداف و آرمان شهدا و امام راحل  را در حال پیاده کردن است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان‌های رزن و درگزین هم با بیان اینکه ۵۰۰ عنوان برنامه مختلف توسط بسیج برای امسال در این دو شهرستان برنامه ریزی شده است، گفت: هر یک از این عنوان برنامه ها در زیرمجموعه خود دارای برنامه های متنوع و مختلفی است که این برنامه ها از ابتدای سال شروع شده و تا پایان امسال بر اساس برنامه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ پاسدار فرهاد شیرزاد همچنین از برگزاری بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در سال ۱۴۰۲ در شهرستان رزن خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در سطح دو شهرستان رزن و درگزین پیش بینی شده که  اولویت این برنامه‌ها جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت و محرومیت‌زدایی خواهد بود

وی در ادامه اظهار کرد: از جمعیت ۱۰۸ هزار نفری شهرستان‌های رزن و درگزین ۶۰ درصد جامعه هدف هفت سال به بالا این دو شهرستان بسیجی هستند.

شیرزاد اظهار کرد: در حال حاضر شهرستانهای رزن و درگزین دارای ۴۲ هزار نفر بسیجی در مجموعه های مختلف بوده که خوشبختانه این تعداد جمعیت بسیجی بین خواهران و برداران دو شهرستان دارای توازن بوده و ترکیبی مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha