• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402090100790
  • خبرنگار : 50126

مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ایلام برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ایلام برگزار شد

ایسنا/ایلام در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان ایلام عنوان شد: بیش از ۳۵ هزار نفر در کتابخانه‌های استان عضو هستند که بیشترین اعضاء را نوجوانان تشکیل می‌دهند و بیش از ۱۰ هزار جوان، حدود ۷ هزار نفر کودک و بیش از ۴۰۰۰ نفر بزرگسالان هستند.

«محمدسبحان حسنی»، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام ضمن قدردانی از فعالان حوزه فرهنگی، با اشاره به اهمیت و نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی انسان‌ها، اظهار کرد: کتاب خواندن قدرت تفکر و تحلیل انسان را افزایش داده و باعث می‌شود شناختی درست و درکی دقیق از خود و جهان پیرامون بدست آورند.

وی با بیان اینکه که کتابخانه‌های عمومی، مراکزی اثرگذار در رشد متعهدانه و آگاهانه نسل آینده‌ی‌ کشور هستند، افزود: جلب مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه‌ها یک ضرورت است و سرمایه گذاری در بخش کتاب و کتابخوانی باعث ماندگاری و جاودانگی تمدن انسانی و اسلامی می‌شود.

وی گفت: با توجه به شعار سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «آینده خواندنی است»، امیدوارم این قبیل رویدادها و برنامه‌ها ما را در مسیر اتفاقات بزرگ و مهم فرهنگی در سال‌های آغازین گام دوم انقلاب قرار دهد.

«سمیه حیدری»، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این برنامه اظهار کرد: آینده را ما با خواندن کتاب تعیین می‌کنیم. باید توجه داشت هر چه اندیشه و آگاهی ما کامل‌تر باشد قطعاً در مراحل مختلف زندگی چه برای خود و چه برای آینده کشور موفقیت‌های موثری را خواهیم داشت.

وی با ابراز خرسندی از حضور مسئولان، کتابداران، نویسندگان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان ایلام به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: ما در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج و ارتقاء کتابخوانی، سطح سرانه مطالعه استان را بیافزاییم.  

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: در استان ایلام ۵۶ باب کتابخانه فعال وجود دارد که بیش از ۳۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و بیشترین  اعضاء را قشر نوجوانان تشکیل می دهند و مابقی اعضاء بیش از  ۱۰ هزار از قشر جوان، حدود ۷ هزار نفر قشر کودک و بیش از ۴۰۰۰ نفر قشر بزرگسالان هستند.

حیدری ادامه داد: جای تقدیر دارد که دولت خدمتگزار و مردمی سیزدهم همواره توجه ویژه به کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد و کارهای مهم و تاثیرگذاری در این حوزه  به سرانجام رسانده است. در دولت سیزدهم مجموعه کتابخانه‌های عمومی از توجه خوبی برخوردار شده است و در دو سال گذشته اعتباراتی جهت تجهیز، بازسازی و ساخت کتابخانه‌ها در مناطق مختلف استان جذب شده است.

وی با اعلام اینکه اکثر کتاب‌خوانان برتر ما در روستاها و مناطق محروم استان ساکن هستند، گفت: هر زمان مسئولین همیار کتابخانه‌ها  بودند، شاهد رشد و پویایی و همچنین درخشش و موفقیت در آن حوزه بودیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد:  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال حاضر تنها نهاد فرهنگی است که در کنار سازمان‌های تخصصی در حال خدمت رسانی به نابینایان، کم بینایان و ناشنوایان در سراسر کشور است.

اجرای موسیقی زنده و سرود توسط گروه ناشنوایان دبستان باغچه‌بان ۱ و تقدیر از برگزیدگان عرصه کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha