• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402090100905
  • خبرنگار : 50597

سردار کریمی:

روحیه بسیجی در جهان کارساز است

روحیه بسیجی در جهان کارساز است

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: روحیه بسیجی در جهان کارساز است.

سردار سرتیپ پاسدار محسن کریمی عصر چهارشنبه، اول آذرماه در مراسم بهره‌برداری از روکش آسفالت جاده بین مزارع دهکده گل و گیاه شهر محلات، اظهار کرد: صنعت گل محلات علاوه بر جنبه اقتصادی، مولفه‌ای آرامش‌بخش برای روح و روان افراد و صنعتی پاک است.

وی ادامه داد: هر اقدامی می‌تواند ارزش معنوی پیدا کند و هنگامی که ارزش معنوی پیدا کرد، انسان عمر خود را نباخته است. نگاه اقتصادی به جهان موجب ایجاد آشفتگی می‌شود.

وی اخلاص در نیت و تقوای در عمل را لازمه عبادت دانست و افزود: زمانی که کار برای خدا باشد ارزش پیدا می‌کند و زمانی که پیوند با خدا برقرار می‌شود، اثرگذاری و برکت آن افزایش بیکران پیدا می‌کند. پیوند هر کار با خداوند تمام آن را به عبادت تبدیل می‌کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بسیج را فراتر از یک لباس و ساختار زمینی دانست و گفت: بسیج یک فرهنگ است؛ نه آن فرهنگی که غرب به تعریف آن می‌پردازد. غرب برای فرهنگ، تعریف روانشناختی ارائه می‌کند اما ما معتقدیم معنویتی ارزش دارد که ریشه در باورهای الهی داشته و الهام گرفته از ارزش‌های الهی باشد.

وی بسیج را مجموعه‌ای مردمی دانست و اظهار کرد: فرهنگ بسیج بنده ابزار و امکانات نیست. حماس مصداق فرهنگ بسیجی است که با ۲۰۰۰ نیرو در مقابل ارتش ۴۵۰ هزار نفره با پیچیده‌ترین امکانات، ایستادگی کرده است.

وی ادامه داد: این ۲۰۰۰ نفر، ثبات و امنیت را از اسرائیل گرفته و زمینه‌ساز ایجاد درگیری داخلی در اسرائیل شده و با پیش دستی خود اجازه نداد اسرائیل غزه را از صحنه روزگار محو کند. این‌ها تمام راهبردهای اسرائیل را با شکست مواجه کرده و تاب و توان را از اسرائیل گرفته‌اند. روحیه بسیجی در جهان کارساز است.

کریمی با اشاره به اینکه ورود بسیج به هر عرصه‌ای موجب تاثیرگذاری خواهد بود، افزود: باید اقدامات تاثیرگذار انجام داد و از تمام ظرفیت‌های موجود در شهر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: بسیج با ایده‌ای منطقی و اقتصادی، همراه تمام دستگاه‌ها خواهد شد تا تمامی ظرفیت‌های بالقوه منطقه بالفعل شود.

سجاد خادمی، مدیرعامل شرکت تعاونی گل و گیاه ارغوان محلات در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در این پروژه حدود ۹۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی انجام شده است. در راستای حمایت از پروژه‌های تولیدی، اقتصاد مقاومتی و عام‌المنفعه و بنا به درخواست شرکت تعاونی گل ارغوان محلات و به همت قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه محلات، تا کنون ۴۱۴ تن قیر واگذار شده و قابل افزایش تا ۸۰۰ تن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این مجتمع در سال ۱۳۸۰ با هدف توسعه صنعت گل و گیاه در کشور به بهره‌برداری رسید. در این مجتمع ۶۰ واحد گلخانه‌ای یک هکتاری به تولیدکنندگان گل و گیاه و فارغ‌التحصیلان کشاورزی واگذار شد. این مجموعه بزرگترین مجتمع تولید گل و گیاه در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha